Gym, spanska och starbucks-häng

Tidpunkt: 07.30
Väder: 3 grader, molnfritt
----

För någon dag sen läste jag nåt bra:

Don't cry because its over, smile because it happend!

Visst är det bra?? :)

Igår jobbade jag 10.15-16.30, det var skönt med sovmorgon! =) Fast trots det så var jag fasligt trött hela dagen, så jag sov middag när tjejerna gjorde det:) På eftermiddagen skjutsade Ann oss till Parti Pelousa, vilket är ett ställe med massa hoppborgar, minikaraoke, och lite spel för barn. De hade jättekul! =)
Efter det skjutsade Ann mig till College för gym och spanska. Jag fick äntligen 1,5 timme i gymmet vilket kändes bra! Sen var det dags för prov. Och det gick som väntat, sämre än det föregående... Det var flera ord som jag inte ens förstod så jag fick gissa! Inte bra.. :( I slutet av varje prov är det alltid en skrivuppgift, och den här gången skulle vi beskriva en person i vår familj. Jag valde min syster. Ungefär så här skrev jag:

Tengo una hermana menor. Se llama Kristin y tiene 22 años. Ella es alto y delgado. Mi hermana tiene el pelo rubio y largo. Tiene los ojos azul. Ella es una persona feliz y tiene muchos amigos y uno novio.


Det får du googla på, så du förstår vad det betyder, Kristin ;-)

Efter spanskan åkte jag till Starbucks i Dublin med Mai och träffade au pairer och amerikanare. Mkt kul! =) Jag pratde mest med svensken Anna, tyskan Mai, samt amerikanerna Shaun, Adit och Jason. Helt underbart folk! =) Ååhh va ja är lycklig! =)
Kom hem vid halv tolv tiden, och då var det bara sängen som gällde! Fast sen kunde jag inte somna förrän vid tre tiden!! Dryyygt! Så jag är väldigt trött idag... Självklart sover man som bäst precis innan väckarklockan ringer... Grrr...

Den här veckan får jag långhelg. Jag är ledig fredag, lördag och söndag :) Yihooo :) På fredag blir det tjejkväll hemma hos Mai, lördagen är än så länge oplanerad och på söndag är det St Patricks Day så då ska vi in till San Francisco och kolla på paraden!! Det blir grymt! =) Jag var ju i New York förra året då det var St Patricks Day och det var så kul att se alla grönklädda människor, och det var pyntat med fyrklöver överallt! Vissa hade t o m färgat håret grönt! I USA har de sååå många högtider! Det känns som om de avlöper varandra! När en är över, börjar man förbereda för nästa...

Jag hoppas ni får (har haft) en bra dag hemma i Sverige!

Puss o kram//Carin


Kommentarer
Postat av: Syster

Det där är ju inte riktigt rättvist! Jag förstår ju ingenting!! ;) kanske amigos och mucho... Ska fråga ngn klasskompis som kan spanska! ;)



ikväll är jag heeelt ensam! varenda kompis är upptagen! Kanske har ngn kvar jag kan höra med, men de flesta har kul på sitt eget håll. Jag kan riktigt höra mors ord ringa i huvudet (som jag aldrig förstått mig på! ;) ) "Det är bra att ha tråkigt ibland!" Men du har väl rätt mor!



Stor kram!

2009-03-13 @ 16:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0