Krabelurer

Tidpunkt: 10.30
Väder: 3 grader, klart
----

Usch vad jag känner mig lat idag! Har inte lust att göra någonting... Sitter bara hemma med Kate och väntar på att vi ska hämta Molly. Idag är det Kate's födelsedag, så nu är hon officiellt tre år. Hurra för henne! Suck, för mig.. Ikväll kommer några vänner till familjen hit för att fika. Men ikväll är det även skridskoåkning med ett stort gäng vänner. Så jag vet inte hur jag ska göra, för jag vill väldigt gärna åka skridskor. Men undrar om familjen blir besviken om jag inte stannar för tårta..?

Igår pratade vi accanger på spanskan. Hur stavas det?? Jag tyckte inte alls det var svårt, för jag tror jag har spanskans rytm inom mig på nåt sätt, så jag ser hur orden ska uttalas.. Men för många andra var det tydligen svårt.. När ska man ha accang och när ska man inte?

Just ja, igår fick jag för mig att göra krabelurer till mellanmål! (Ni vet såna där kakor man gör på scoutläger, vissa kallar dem för krumelurer oxå, de smakar som sockerkaka ungefär, fast man steker dem och vänder i socker, hur gott som helst!) Så jag ville att barnen skulle smaka :) Och det var snälla och gjorde det. Men reaktionerna var lite olika. Molly säger för det mesta: Yuck! till nya saker, och det mesta som serveras faktiskt.. Men hon smakade iaf! Jacob var artigast och sa: "It looked relly good, but I didnt like it..." Och Molly tog en tugga och lade sedan tillbaks den på bänken. Fast hon kom tillbaka och åt upp den i omgångar, och bad sen om mer :) Kate då, hon bara åt o åt o åt så hela hon var sockrig! :) Satsen var ganska stor för oss fyra, så det blev ganska många kvar som jag lät ligga på en tallrik på köksbänken. Men när jag kom hem från spanskan på kvällen var det bara ett par kvar, så jag tror föräldrarna (iaf Ann) gillade dem oxå! =)



Jaha, ska man göra nåt vettigt av sin dag idag då..?

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Maja

ahh gud va gott men vi kallar det skrabbelucker... Men skulle tro att det är det samma namn i samma land men icke men det sitter väldigt gott till det starka kaffet som brukar serveras på scoutläger!

2009-03-25 @ 10:49:14
URL: http://majalenasofi.blogg.sese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0