Torsdag

Tidpunkt: 13.30
Väder: 22 grader, klarblå himmel.
----

Solen lyser, himlen är blå
vad det är skönt att leva då
högt till topp går allas humör
och det är det som susen gör!

Den här barnsången brukar jag jämt nynna på när det är varmt, soligt och klarblå himmel! Den bara kommer till mig, haha! :)

Iband förundras man över barnen. Den här gången gäller det fyraåriga Molly och hennes minne samt humor! Igår eftermiddag när jag skulle fixa mellanmål åt barnen ville hon hälla i chokladpulver själv och röra om. Please, I give you one million dollar! Lade hon till sen, och då kan man ju inte motstå henne! haha! Så hon fick fixa sin egen choklad. Sen pratade vi inte mer om det, utan hon gick och lekte när hon druckit upp. Men några timmar senare när jag sitter på mitt rum vid datorn kommer hon och räcker fram ett silvermynt till mig: Here is one million dollar! Blir så paff av att hon kommer ihåg det! Så jag skämtar och tar emot myntet och frågar vad hon tycker att jag ska köpa för det. Och vi pratar lite om det. Men sen erkänner hon att det faktiskt inte är någon riktig peng... :) Så söt hon är! :)

Idag var jag till parken med Kate på förmiddagen. Där mötte vi Mai och Jeager. Han är såå söt! En liten tjockis! :) Nio månader, fast har kläder som är för 18- månaders! Det var väldigt mkt barn i parken idag, vilket var kul! Men det är ju klart att de kommer ut när det är så varmt o skönt! :)

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad jag är avis på dig, att du har så fint väder. Vill också ha sol och 20 grader varmt.



kram på dig

Klas

2009-03-20 @ 01:30:49
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0