Rubrik

Tidpunkt: 22.17
Väder 12 grader
----

Barnen var snälla idag, det var såå skönt! Inget bråk o skrik, så jag kunde bara ta det lugnt. Det behövde jag verkligen med min onda hals o igentäppta näsborrar!
Gymmet gick väl okej. Jag ansträngde mig inte nåt överdrivet iofs, utan satt o pluggade väder (på spanska så klart) mellan armhävningarna o benlyften. Usch spanskan börjar verkligen bli svår nu! Idag gick hon igenom oregelbundna verb! Och vi som nyss hade blivit inpräntade hur man ska böja verben, så kommer det ännu fler variationer! Suck! Vi pratade även om sporter o vad de heter på spanska. Vi fick gå fram o skriva på tavlan de sporterna som vi kunde, och sen fyllde hon på med fler. Vi fick säga förslag och så skrev hon upp det. Så jag sa floorball. Då tittade hon bara på mig med tom blick. Floorball? Huh? What's that? =) Då vände sig kim (min svenska klass- och au pair kompis) om till klassen o frågade: Does anyone else know what floorball is? Inte en kotte visste vad innebandy var! Haha! Så vi förklarade ungefär: Det är som hockey ungefär fast med boll, som spelas inomhus. oj, va roligt det var. =)

Nu är det snart dags att sova... Fast i morgon får jag sovmorgon! Jippi! =) Och det är ju St Patricks Day i morgon, så då ska Ann laga middag med efterätt, o så kommer det några gäster. Nice! Men nu är det dags att stoppa in en halstablett i munnen och avsluta det här inlägget...

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Nja filmen handlar väl mer om att man ska släppa taget när man märkera att han inte är intreserade.

Eller både han och hon.

Men titln är bara onödig helt enkelt.



Va härligt att ni ska laga middag och sånt, har ni Irländs påbrå eller vill ni bara fira?

Kramar Louise

2009-03-17 @ 09:34:40
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Klas

hejsan hejsan

Ville bara önska dig god fortsättning på det nya året...vet att jag kanske är några månader sen, men bättre sent än aldrig vet du..:) hihi



Varma vårhälsningar från ett vårigt Falun

Klas "the man with the looks;) Karlsson

2009-03-17 @ 18:24:57
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0