Karaoke två kvällar i rad!

Tidpunkt: 22.15 (var klockan när ja började skriva) 23.36 (var klockan när jag blev färdig)
Väder: 8 grader, stjärnklart
----

Här kommer en liten uppdatering från helgen som varit:

Fredag: Planen var att åka in till San Francisco för att gå på student- och au pairmiddagen i Norska kyrkan, och sen sova över hos Kirsten. Det var väldigt länge sen jag var till Norska kyrkan nu, så det hade varit kul att åka dit igen! Men Kirsten ändrade sig, och det är alldeles för långt för mig att åka tillbaks till Livermore igen samma kväll. Så jag ställde in det. Så istället blev jag sittandes på mitt rum. Lite smått besviken måste jag erkänna.. Hade ju sett fram emot en helkväll i San Francisco. Så istället pysslade jag med min scrapbook och satt vid datorn lite. Vid tio ringde Mai och undrade vad jag gjorde. Och jag bestämde mig för att åka hem till henne. Det var visserligen sent, men det var ju fredag! Och det är ju roligare det än att sitta på sitt rum! Men jag slapp cykla dit i mörkret, för Ann erbjöd sig att skjutsa mig. Så vi spenderade kvällen med att spela spel och lyssna på musik. Vi spelade bland annat Scrabble (alfapet på engelska! Det ni!) och Phase Ten. Och jag vann i det mesta ;-) Sen var det ju helg, så vi unnade oss lite läsk, godis och kakor :) Mumsigt värre! Jag blev väldigt trött efter ett tag och somnade nästan på golvet medan Mai chattade med någon på Facebook. Vid halv tre-tiden tror jag vi gjorde i ordning sängarna och gick och la oss.

Lördag: Vi hade satt våra mobilen på alarm klockan åtta, för vi skulle åka iväg till gymmet. Men vi var så trötta båda två så vi kom inte upp förrän halv nio- kvart i nio. Tack vare att någon av Mais klasskompisar ringde. Andledningen till att vi skulle upp så tidigt till gymmet är att de bara har öppet mellan 9 och 12 på lördagar (helg galet!) och Mai hade inte hunnit att få sina tre timmar den veckan än. Men jag vet inte om det blev så mkt effektivt gymmande, för vi var så trötta båda två! Efter ett tag gav iaf Mai upp och satte sig och pluggade engelska istället. Men jag hade inte tänkt på att ta med böckerna, så jag vilade ett tag medan Mai läste (jag somnade nästan tom!) men sen gick jag tillbaks och gymmade lite till. Efter gymmet skjutsade Mai hem mig. Hon skulle iväg till Dublin och träffa en kompis, och efter den obligatoriska duschen så tog jag med mig spanska-böckerna och gick till parken för att plugga. Hela familjen var hemma och barnen tog av sig till badkläder och så sprang de i vattenspridare på bakgården. Det var så varmt och härligt! När jag cyklade hemifrån så hade Scott tagit fram vattenslangen och jagade barnen med den! De hade såå kul! =) Förövrigt så tror jag nästan att våren är här, för det är grönt och fint på bergen som omger Livermore. Innan har det bara varit brunt. Och ni har ju själva sett bilderna som jag har tagit från parken :)
Halv fyra kom Zach och hämtade upp mig och så åkte vi till Starbucks i Dublin. Jag tog med mig spanska-böckerna dit och bad han hjälpa mig, för han kan ju spanska flytande! Sen satt vi där tills klockan sju; jag gjorde spanska läxan och han surfade på Internet. Efter ett tag kom det även en kompis till Zach dit. Apropå det så förundras jag fortfarande av hur lätt det är att lära känna folk här! När de började prata så verkade det som om de var bästa vänner och hade känt varandra jättelänge! Men efter ett tag kom det fram att de hade nyss träffat varandra, så de kände varandra egentligen inte så jättebra! Men det märktes inte, haha:) Vid sextiden kom Kirsten och joinade oss oxå. Och vid sju så åkte vi hem till en kille som heter Shaun. Han bor i en villa tillsammans med sju andra äldre ungdomar (unga vuxna..?) och hade bjudit hem oss au pairer och några amerikanare för en karaoke-kväll!
Det var grymt skoj och vissa personer var så underbart duktiga på att sjunga!! Man blev helt kär i deras röster, haha! :) Men en bild säger ju mer än tusen ord, så här får ni se hur det ser ut. Kirsten filmade även en del, så jag kommer lägga upp de filmerna när jag fått tillgång till dem! Och ni måste lova att kolla på dem, för de är så bra!! =D Här kommer iaf några bilder:

 Här har vi värden själv.


 Här är gänget. Man kan överlag säga att tjejerna är au pairer och killarna är amerikaner :)

 Jag, Mai och Shaun (och en tysk au pair i bakgrunden).

 Dane hade en grym röst! :D:D

 Girl power! Nu var det vår tur att sjunga, och då stämde vi in i Girls just wanna have fun!

 När den här grabben började sjunga My way blev vi alla helt betagna och alla höll med om att det var en "soffsittarsång" så vi trängde ner oss i de två sofforna och njöt av framförandet! Vi blev nästan tårögda, han var sååå bra! :) Film kommer förhoppningsvis senare!

 Shaun är på hugget =)

 Jag och Zach leker arga leken :)

 Mai, Becks, Dane och Ferlene.

 Ferlene, Shaun, Dane, Becks och Kirsten.

 Shaun fick pris för sitt framförande av Macarena (och troligen även som tack för att att han hade anordnat kvällen). Visserligen pratar han flytande spanska, men Macarena kan nog bara göras bra av infödda spanjorer lr mexikanare ;-)

 Har man en duktig musiker i sällskapet ska man väl ta till vara på det, så det blev lite trumkompi oxå  ;-)

 Sen stängde vi av musiken helt och ackompanjerades bara av gitarr. :)

Söndagen: Jag gick upp vid tiotiden ungefär och tanken var att jag skulle ägna dagen åt pluggande. Det var även Mais plan, och hon smsade mig och undrade om vi skulle träffas och plugga tillsammans. Det var fint väder ute, så vi bestämde att vi skulle träffas i parken. Vi satt där ett tag och hade det mysigt. Jag hade tagit med lite chips och dricka oxå. Men efter ett tag bestämde vi oss för att cykla till Starbucks, för det var alldeles för blåsigt. Men idag var nog ingen bra pluggdag, för vi klarade bara av att plugga ett tag.

 

var det något som sa stopp. Vi var trötta och hade inte riktigt den rätta motivationen. Så Mai tog fram Phase Ten istället och så spelade vi kort ett tag. Sen pratade vi om vad vi skulle hitta på resten av dagen. Visserligen är nog Livermore större än Leksand, men det känns ändå som vi bor i en håla och inte så mkt att göra. Vi cyklade hem till Mai och frågade hennes värdpappa Adam om han hade något tips, och då kom vi på att vi kunde spela minigolf.

             

Efter minigolfen åkte vi till en mexikansk restaurant, där Mais värdföräldrar är stammisar. Ikväll var det dessutom karaoke :) Jag, Mai och Mais värdmamma Carol ställde upp med Under the sea! Hur kul som helst! =) Men svårt! För trots att jag kan den så gott som utantill på svenska, var det svårt med den engelska texten. Men det var första ggn någonsin jag sjöng karaoke!! Är lite stolt över mig själv, hihi, med tanke på att det var massa okända människor som lyssnade!

 

Men nu är det dags att sova!

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Syster

Barnen springer ut i badkläder och pappan jagar dem med vattenslangen och du FUNDERAR på om våren kanske är där?! Har du blivit kalifornien-skadad eller? ;) En klasskompis såg en planterad påsklilja i blandad jord och snö och utbrast att våren är här! Det är en aning skillnad! ;)

Vilket fint linne du har! Det på mexikanska resaurangen... :D

KRAM KRAM!

2009-03-10 @ 07:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0