Hurra, trotsåldern är här..! :S

Tidpunkt: 08.40
Väder: 11 grader, regnigt.
----

Alla au pairer får någon gång höra "jag tycker tycker inte om dig", "du är dum" osv från sina värdbarn. Men jag har faktiskt aldrig hört det av Kate och Molly, inte ens när jag har blivit arga på dem för att de inte gjort vad de skulle. Tills nu. Treåringen i Kate har börjat komma fram riktig ordentligt nu trots att det är några veckor kvar till hennes födelsedag. Hon har blivit så trotsig och säger nej till allting. Börjar bli riktigt dryg! Nyss när jag bad henne gå och hämta hårborsten och en hårsnodd så vägrade hon, och så sa hon: "I dont like you" "You are mean". Suck! Idag är jag ensam med Kate för Molly är på förskolan. Jag tycker inte riktigt om de dagarna, det är bättre när Molly är här så de kan leka tillsammans! Det är så svårt att veta vad man ska fylla upp tiden med... Idag har jag iaf tänkt ta cykeln till Richards för att se om de har insättningsblad till min scrapbook. Åh, vad den blir fin! :) Jag hoppas det inte börjar regna igen, bara!

Ikväll blir det Dublin med Zach och Kirsten och om det är några fler som hakar på. Jag har bytt dag till tisdag istället för torsdag, så att jag kan följa med och gymma med Mai på torsdagar. Men i morse fick jag reda på att jag börjar inte jobba förrän 11.15 på torsdag, så jag vet inte hur sent det blir för mig då! Hoppas jag hinner iaf! :S

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: syster

Jag är så imponerad över hur du tar hand om barnen! :D Du är ingen mesig "barnskötare" du inte, det är bra! Känns tryggt att ha dig och mor i familjen, mina kunskaper är ju betydligt mer bristfälliga! ;) men jag ska faktiskt vara barnvakt imorn! Jag ska hämta Nora, Herman och Trygg på dagis/skola. Hoppas de vågar följa med mig bara. Sen ska jag vara med dem hela 2 timmar. ;)

Ha det fint!! Massa kramar!

2009-03-03 @ 19:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0