Helgen

Tipunkt: 09.50
Väder: 9 grader, soligt
----

Fredag: På fredagen åkte jag och Mai till Cheesecake faktory för att träffa en annan tysk au pair som fyllde år! Alla pratar om Cheesecake factory här, men jag har nu varit i usa i ca 7 månader och hade ännu inte satt min fot på en restauranten! Men nu förstår jag varför alla pratar om den; maten var jättegod och till efterrätt hade de ett tjugotal olika cheesecake att välja mellan! Hur goda som helst! De var väldigt stora, så jag, Mai och Maria delade på två. Och åt ändå inte upp dem. Vi valde blåbär och chokladmousse!


    

När vi kom till restauranten fick vi höra att det var väntetid. Om 55-70 minuter skulle vi få bord!! Det hade vi ju inte räknat med direkt... Men det var ju fredag, och en av usa's mest populära restauranter... Så medan vi väntade gick vi in på Stoneridge mall som låg bredvid. Där hände en liten kul grej, en man som demonstrerade plattånger stoppade oss och undrade om han fick visa en sak för oss. Vi blev nyfikna och stannade kvar. Så då visade han hur man lockade håret med en plattång! Det blev jättefint! Det var kul, han var rolig och väldigt flirtig! Innan vi gick så hade han och Mai bytt nummer, haha! Och han sa att vi kunde ringa honom om vi skulle ut och behövde hjälp med håret nån gång! =) Senare försökte jag att locka mitt hår själv, vilket inte var så lätt.. Man ska nog låta proffsen sköta sånt :)

    

När vi var mätta och belåtna åkte vi till Starbucks i Dublin och träffade ett par killar. Där satt vi och spelade Phase Ten tills de stängde klockan 01.00. Sen åkte vi hem och sov! :)

 


Lördag: Trots att jag gick och la mig så sent, så vaknade jag klockan åtta! Drygt! Idag skulle jag dessutom jobba, men började inte förrän vid ett-tiden. Innan dess åkte jag och Mai och gymmade. Gick så där, vi var väldigt lata... ;-) Den här veckan har jag varit där ca fem timmar. Ungefär 50 timmar måste jag göra sammanlagt för att få min credit! Hittills har jag gjort 25 timmar, jag är på gång! :) Tror jag dessutom ligger lite före, hehe :)
Jobbet gick iaf ganska bra, barnen va snälla. Dessutom sov tjejerna otroligt länge! Det tråkiga var dock vädret.. Det var mulet och regnade, så vi stannade inne hela dagen. Halv sju slutade jag, och vid halv åtta tiden kom Mai över för att byta om. Sen åkte vi till Target för att göra lite ärenden, och sen åkte vi för att hämta upp Maria och sen bege oss till Walnut Creek. Där bestämde vi oss för att äta på California Pizza Kitchen. Det var lite dyrt, men det fanns tyvärr inte så många ställen öppna... :( Men gissa om au pairvärlden är liten! Vid bordet bredvid det vi blir tilldelade sitter ett par svenska au pairer som jag inte sett på bra länge! Och ingen av dem bor ens i Walnut Creek! Det var lite häftigt :)
Resten av kvällen körde vi mest runt, försökte hitta en klubb som släppte in minderåriga (alltså personer under 21), vilket vi inte lyckades med :( Ibland är det lite jobbigt att umgås med så unga personer...
Vid ett tiden kom jag i säng idag med, fast trots att jag var så trött, så kunde jag inte somna på ett tag!

  

Söndag:
Nu sitter jag och väntar på Mai. Vi ska åka till Starbucks för att träffa Anna och Kim och sedan bege oss till en restaurant där de har brunch. Sweet tomatoes, tror jag den hette.. Blir nog trevligt. Ska träffa några sydafrikaner där med :)
Ikväll blir det rollerskating med au pairerna och vår LCC.

Simma lugnt!

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Klas

Du måste bara testa att locka ditt hår, tror du skulle va snygg i det...:)



Klas

2009-03-22 @ 23:41:53
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/
Postat av: Syster

Woow! Vilka portioner de serverar! :D Som vanligt i USA?! Jag har precis klarat av min tenta på Gamla Testamentet! Kan du tänka dig, nu kan jag hela... ;)

Här trodde jag att våren var på väg också, jag använde mina nya vita skor i tre dagar. Men sen vara det bara att stoppa undan dem igen för att återigen plumsa i en dm snö! SUCK. Jag njuter med dig av vädret där borta...

Imorn åker förresten en klasskompis till USA, fast han ska hålla till i New York. När jkpg pingst ska iväg på bibelskoleresa gör de det ordentligt. ;)

Jättestor kram till dig, älskade syster!

2009-03-24 @ 17:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0