Mån-ons

Tidpunkt: 08.20
Väder: 10 grader
----

Hej alla glada!  Hur har ni det i vintermörkret? Jag har inte varit så duktig på att uppdatera här på senaste tiden, för blogg.se bara krånglar! Funderar allvarligt på att byta blogg-portal.. Någon som har nån idé?

I måndags var jag och gymmade och hade spanska lektion. På gymmet gjorde jag många magövningar så nu har jag sån träningsverk! Jag ska till gymmet idag oxå, innan spanska lektionen, men vi får väl se hur det går att träna... Spanskatestet i måndags gick väldigt bra iaf tycker jag! När jag pluggade till det, tyckte jag att det var väldigt svårt, men själva testet var inte det faktiskt! Men jag tycker hon gör väldigt enkla prov. Större delen av provet består av meningar på spanska där det saknas ett ord som vi ska fylla i. Och under meningen finns fyra eller fem alternativ på ord som man får välja mellan. Det hade ju varit en större utmaning om man inte hade haft några alternativ, då hade man fått lov att tänka till ordentligt... Men, men.. jag hoppas att jag lär mig lite iaf :) Vi får tillbaks provet ikväll, det ser jag fram emot! :)
Jag har några svenska vänner här, fast de träffar jag inte så ofta, så det blir inte så ofta jag pratar svenska. Jag t o m tänker på engelska, så ibland är det svårt att ställa om! När jag satt på spanska lektionen bredvid Kim (en svenska au pair) och vi pratade om familjen, vad mamma, pappa, syster, bror osv heter. Läraren skrev upp orden på tavlan och vi skrev av dem i våra skrivböcker. Hon sa ju så klart vad det heter på engelska, men vi ville skriva ner på svenska. Men det var ett antal gånger jag och Kim bara tittade på varandra med tom blick och sa: vad heter det här på svenska??? Det var helt hopplöst! Vi hade glömt enkla saker som: svåger eller fästman/fästmö! Ganska komiskt =) Och särskilt, som vi stannade upp på samma ord!

facebook hade en au pair från Sydafrika skickat ut inbjudningar om att åka skridskor i går kväll, och det hakade jag på! Vi blev knappa 15 au pairer och amerikanare som träffades i isrinken. Det var väldigt kul! Det gick lite stapplande i början, för jag kommer inte ens ihåg när jag åkte skridskor senast! Men efter ett tag fick jag upp farten, men då gällde det att sicksacka sig fram mellan alla barn och andra nybörjare som trängdes på isen! Man blev lite trött i ena låret, för man åkte runt runt runt åt samma håll hela tiden.
Igår befann jag mig förresten i tre land samtidigt! :) USA, Irland och Island! Kolla själv:


Efter skridskoåkningen så åkte vi till Ihop (international house of pancakes). Där var det gratis pannkakor idag av nån anledning.Fast det var inte så jättegott. Jag är inte så förtjust i amerikanska pannkakor.. De är så tjocka och torra!
Vid elva-tiden skjutsade Zach hem mig.

Igår frågade Molly mig om vi kunde gå på picknick idag. Det regnade i natt, så det är blött i gräset, men jag tror att jag ska packa snacks och lunch och så går vi till parken och är där större delen av förmiddagen, innan det är dags för deras middagsvila.

I eftermiddag/kväll är det träning och spanska som gäller. Håll tummarna för mig att det gick bra på provet! :)

Jag har precis fått reda på att jag är ledig på fredag och söndag, men att jag jobbar på lördag.. Frågan är bara; vad gör jag på fredag när alla andra jobbar...?? Tja, det blir nog en skön sovmorgon iaf.. Sen tror jag att jag sätter mig med scrapbooken, för det var ett tag sen nu.. Undrar om jag kommer bli klar inom fem år...?? ;-) Och på fredag kväll blir det förhoppningsvis spelkväll med Kirsten och Mai! Jag spelade Scrabble med Mai förra helgen och vi fick verkligen en blodad tand för det! Spela spel är så kul! :)

 







That's it for now!

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad söt du va när du åkte skridskor...;) hihihihihi



kram

Klas

2009-02-25 @ 21:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0