Vad gör man med skrikiga barn..?

Hej alla glada! Och alla ni andra oxa förstas... ;-)

Sa var det fredag eftermiddag da, och jag befinner mig i Mais rum. Jag har varit ledig idag, och istället jobbar jag i morgon... Trööök... Gillar inte att jobba pa helgen, da vill jag ju vara ledig! Idag har jag iaf umgatts med Mai hela dagen, nar hon har jobbat. Hon har hand om en liten (eller ganska tjock sadan..) bebis som har hängt med oss nar vi har akt till banken, safeway (mataffär), chilis (restaurant) och till slut parken. Han har varit jätteduktig och inte gratit nagonting utan bara snällt följt med=) Och sedan vi kommit in i Mais hus igen sa har han sovit och vi har tittat pa TV och spelat Scrabble :) Det har varit en väldigt fin dag med mkt sol och bla himmel! Fast det har ända varit lite kyligt. Igar var det faktiskt varmare, da var det riktigt skönt! Da tog jag med mig Kate i cykelkärran och akte och hälsade pa Mai. Sedan tog vi en promenad till en glassaffär och satt och at glass i solen! Och sa köpte jag en donut som jag gav till Molly nar jag hämtade henne fran förskolan.

I gar eftermiddag, när Jacob hade kommit hem fran skolan, blev det lite kalabalik framför tv'n. Jag lät han och hans systrar kolla pa en film, men mot slutet sa började de braka, och det blev sa illa sa Jacob t o m sparkade Molly! Men istället för att säga förlat till henne, sa börjar han storgrina! Da far jag nog och stänger av TV'n och säger at dem att ga ut och leka istället. Men da börjar Jacob grina ännu mer, bara för att jag stände av TV'n. Alltsa, när han börjar grata och skrika sa vet jag inte vad jag ska göra för att fa honom att sluta. Han är verklingen överkänslig. Han sprang in till sitt rum och slängde sig pa sängen. Jag ignorerade honom, för att försöka fa honom att grata färdigt, och gick ut och spelade Crocket med tjejerna istället. Jag trodde att jag skulle fa ut honom ur rummet pa det sättet. Nog kom han ut ur rummet, men istället satte han sig i vardagsrummet och fortsatte grata sa att vi verkligen skulle höra honom. Sen började jag iaf leka en jaga-lek med Molly (som jag vet Jacob älskar). Men Jacob kom iaf inte ut, för han är sa envis! Till slut gick jag iaf in till honom och lyfte upp honom upp och ner och började kittla honom. Tur att han inte väger sa mkt! Och da började han iaf skratta och sen var han med oss och lekte...

Ikväll var det meningen att vi skulle ha en riktig tjejkväll jag, Mai, Kirsten och Mais kompis Maria. Men Maria är tvugnen att jobba, och Kirsten har precis upptäckt att hon har au pairmöte ikväll. Sa det blir bara jag och Mai... Men det blir nog trevlig iaf! =)

Nu är det dags att sluta, och göra sig i ordning istället...

Puss o kram//Carin


Kommentarer
Postat av: Klas

heeej

Skulle bara skicka en hälsning från ett vintrigt Falun. Imorgon är det ju årets sporthändelse för mig, det är ju dags för Vasaloppet, det ska jag åka snart hag jag tänkt....:)



ha de bra

Klas

2009-02-28 @ 11:40:44
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/
Postat av: Josefine

Heej! Idag ska jag jobba lite och sen på kvällen blir det nog käk och bio:) Sen imorgon ska jag bara slappa. Tjejkväll låter ju inte helt fel:) Hoppas ni får trevligt! När jag skulle fixa vädert så googlade jag det, jag är verkligen så kass på allt som har med teknik att göra. Men jag tror att jag satte under profil. Men sök på det och så kommer det en beskrivning. Hoppas att det löses sig:)

Kram

2009-02-28 @ 20:52:49
URL: http://enjoyyourlife.blogg.se/
Postat av: emma

hej:D ja jag tror det skulle vara bra för mig:P haha:D saknar dig!!!

2009-03-01 @ 10:18:52
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0