Underbara lördag

Tidpunkt: 22.30
Väder:  6 grader
----

Det har regnat de senaste dagarna, så idag var jag så glad att det var soligt och fint! :)

Igår blev lite sent, för jag umgicks med en helt underbar person! =) Eller inte så sent för att vara fredag kanske.. Jag kom i säng vid ett-tiden.. Men morgontrötta jag skulle upp redan vid nio på lördagen. Vilket kanske ni inte tycker är så tidigt.. Men det är tidigt för mig, speciellt en lördag! Anledningen var den att jag och Mai skulle åka till gymmet på colleget där vi läser spanska respektive engelska. (Jag är här på ett studentvisum, vilket kräver att jag läser minst 6 credits vid ett amerikanskt college. Så jag läser spanska, som ni säkert har förstått vid det här laget. Men det är "bara" 5 credits, så jag måste ha en till, och då har Mai fått reda på att man kan få en credit genom att träna på deras fitness-center.) I morse åkte vi alltså dit för att skriva in oss och börja träna. Och för att få våran 1 credit, så måste vi träna minst tre timmar i veckan fram till att de stänger i slutet av maj. Det känns faktiskt ganska bra, då går det lixom inte att fuska, för nu måste man ju dit:) Det var en instruktör där som berättade hur det fungerade och visade maskinerna och så där, han var jättebra! Det gick väldigt bra att träna, och det var så skönt att man kunde fråga honom om råd, hur man skulle träna för att få ett önskat resultat.

Efter gymmet åkte vi hem och duschade och bytte om. Sen tog jag med en filt och spanskaböcker och så gick vi till parken. Fast det blev trots allt inte mkt plugga av, för jag var så himla trött. Och det var så skönt att bara ligga i solen och lyssna på musik! Vi halvsov båda två! =)

Vid tretiden åkte vi med Mais värdföräldrar till Stoneridge Mall. Vi ville köpa oss varsin Ipod, jag köpte en blå liten Ipod Shuffle som jag kan ha när jag tränar och Mai köpte en rosa. Perfekt! Sen tittade jag lite på klänningar oxå till Kristins bröllop. Vill hitta nåt fint:) Vilket inte är det lättaste, och det blev ingen den här gången...



Vid halv sju-tiden kom vi hem igen, och då ville jag bara hem och vila och lägga in musik på min nya leksak. Så ikväll har jag bara varit på mitt rum; läst lite, sovit lite, ätit lite svenskt godis:) Ja, visst var det lägligt att jag fick ett stort paket med godis på posten, lagom till att jag ska ta tag i det här med tränandet ;-)

Det går framåt med scrapbookingen för mig. Nu har jag faktiskt fått slut på sidor, så nu måste jag sätta in nya. Trots det så har jag inte kommit längre än till i början av september då Martin och Agnes var här;) Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan jag blir klar... Så här såg det iaf ut för några dagar sedan när jag satt med mitt album:




Jag har lite snowboard-abstinens.. Jag vill verkligen iväg och åka snart!! Hoppas det blir av om två veckor... :S Fast ja måste ju fixa utebyxor först.. Några såna har jag ju inte.. hm.. Eller kan man hyra såna..?

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0