Små barn, stora bekymmer..?

Tidpunkt: 09.00
Väder: 2 grader, soligt
----

Nu är det kallt ute, frost när man vaknade. Förhoppningsvis blir det lite varmare framåt förmiddagen så man kan gå till parken. Jag kan fortfarande inte fatta vilken tur mor och far hade med vädret när de var här. Innan de kom hade vi haft flera dagar med regn, och efter att de åkt har vi fått regn oxå. Och det kom inte en droppe när de var här! (tror jag..?)

Igår kväll hade jag spanska lektion igen. Tycker fortfarande inte att det är speciellt svårt, fast man måste ju vara med och lyssna och göra läxorna för att hänga med förstås.. Skönt att det är en annan svensk au pair som oxå går den kursen, så vi kan hjälpa varandra. Hon har dessutom läst spanska förut :)

Igår fick Molly världens utbrott på mig när jag ställde fram lunchen. "I dont like this! I dont wanna eat it!" och så stortjöt hon. (Tur att vi inte bor i en lägenhet!) Nä, hon skulle minsann inte äta lasagnen som jag ställt fram, för det tyckte hon inte om. Men jag tänkte inte göra någon annan lunch till henne, så det slutade med att hon åt sin mat iaf. Hon gjorde nästan rent på tallriken, så nog tror jag inte att hon avskydde maten iaf. Men jag bara undrar varför hon ställer till med sånt liv innan, när det i själva verket inte är så farligt..? Tja.. en förklaring kanske jag redan har fått, en kväll innan. Det var runt tio, och hon var som vanligt den sista som var uppe. Jag sätter mig på huk och pratar lite med henne, och frågar bland annat varför hon inte går och lägger sig. I can do what I want, säger hon då. Tja.. och så är det nog... Inte är det så jag skulle uppfostra mina barn, men men... Det är väl deras bekymmer ;-) (och för tillfället mitt oxå...)

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Syster

Heej!

Jag verkar inte vara den enda som går in och läser utan att skriva...! Sorry! :)

Det verkar som om du ändå har riktigt pli på barnen, att de inte kan skrika sig till vad som helst. Jag är så stolt över dig, min syster! ;)

Jag sitter just nu i skolan med en hög med böcker och ska skicka in ett arbete och läsa klart en av de miljoner böcker vi har. Men det är härligt! ;) Jag längtar också efter bättre väder, det har kommit mer snö här och är riktigt fint nu, men jag vill ju bara att sommaren ska komma!! :)

STOOR kram!

2009-02-11 @ 08:34:21
Postat av: Klas

Du gör ett grymt bra jobb som au pair.



keep up the good work..



Klas

2009-02-12 @ 00:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0