Mardrömmar och engelska kunskaper

Tidpunkt: 14.00
Väder: 13 grader
----

Far ringde mig tidigare idag och berättade att han hade haft en mardröm. Han hade drömt att alla hans barn hade gått med i en sekt som fick sina medlemmar att bryta kontakten med sina föräldrar. Men jag vill bara säga att det kommer aldrig att hända! Jag har alldeles för mkt att göra här, för att jag ska ha tid att ägna mig åt ytterligare en aktivitet! =)

Det var väldigt kul att mina föräldrar var här. Jag tänker tillbaks på vissa saker och ler. T ex när vi spelade finns i sjön med bilder på djur med respektive stor och liten bokstav i ena hörnet, jag, mor, far, Kate och Molly. Man kan verkligen säga att det finns en skillnad i min och mina föräldrars engelska kunskaper ;-)

Mor: Do you have a koala?
Far: A koala with a Q?
Mor: Yes.
Far: Sure!

Grejen är ju den att koala inte alls stavas med Q utan med K, som ni ser. Och det var inte ens en koala på bilden! Det var en Quail som är en fågel och inte har någon likhet med koala alls! =) Men det är ju helt klockrent att båda två är med på noterna och tänker precis som den andre. Och det slutade ju bra i och med att mor fick ett par! :)

Och en grej till är när mor frågar efter ett lejon:
- Do you have a lejon? (Sagt med en amerikansk dialekt med betoning på E och inte O, som vi brukar;) )

Åh, vad ni är underbara! =)

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0