Jobb-lordag

Igar at jag middag hos Mais familj; spagetti och kottfarssas och jattegod sallad!
Sen kollade vi pa film och at ostbagar och oreos. Vi sag "pass it forward" en saa bra film!
Nu ar jag pa biblan med alla tre barnen. Det ar valdigt fint vader ute, solen skiner och himlen ar bla, sa vi stannade i parken pa vag till biblan och lekte ett tag. I bara linne :) Tank att man mar sa mkt battre bara solen tittar fram...
Det blir en kort helg for mig den har veckan eftersom jag jobbar idag. Jag ar bara ledig i morgon, sen borjar en ny vecka pa mandag igen..
Ikvall har jag ingen aning om vad som hander.. Det blir val att hitta pa nat med Mai och ev. Kirsten. Vi far se.. Och imorgon ar det au pairmote: bowling i Dublin. Det blir nog kul! Och pa mandag har jag spanskaprov! Jikes!!

Over.And.Out

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: daniel ledstam

Hej Carin. Det var jättekul att få mail från dig!

Det verkar kört att flytta bröllopet till senare. Kyrkan är bokad, festlokalen är bokad, organisten är bokad, själv måste jag börja fila på ett tal....



Jag får bannor om jag säger något mer idag. Jag talade om för sambandscentralen på Kalle Post. Det var inte populärt hos Annica. Jaja du kanske redan vet eller så får du reda på det mycket snart..



Kram Daniel.

2009-02-21 @ 22:33:58
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Tusen tack för din fina kommentar!

Ja, tanken att behöva vara social med familjen EFTER mitt jobb hemma i Sverige känns konstig. Här i USA sitter ju jag på mitt rum och "jobbar" med min blogg i flera timmar...

Eller att dela dusch och toalett med någon annan, att inte prata engelska, att inte ha 1000 bilar framför bakom och på sidan när man kör bil, att inte ha en stoooor säng, stoooor garderob och stoooort rum. Att inte höra "hi how are you" varje gång man stiger in i en butik.



Ja, du vet säkert vad jag pratar om. Men alla ska åka hem någon gång, och det är bättre att förbereda sig ordentligt än att få en chock när man kommer hem.

Och när du kommer hem, tänk på att ha någon ny plan planerad då. Annars kommer du klättra på väggarna av tristess.



Ha de så bra!!

Kramar Louise

2009-02-22 @ 19:58:52
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heej...hur det går med kärleken, det är rätt så dåligt på den fronten. Men har andra mål i mitt liv nu, så ska satsa på dem nu.



kram

2009-02-23 @ 13:10:36
URL: http://.klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0