Idag har jag levt på rostade mackor

Tidpunkt: 21.50
Väder: 9 grader
----

Jag visste ju att jag skulle glömma att nämna något i mitt förra inlägg. Nu har jag varit här i ungefär fem månader och då är det mycket jag hunnit bli van med som jag inte ens tänker på. Men något som skiljer sig stort från Sverige är alla öppettider! Det finns två stora högtidsdagar här i USA som många är lediga på och det är juldagen och thanksgiving. Annars så flödar kommersen. Vanliga klädaffärer är öppna till nio, halv tio på kvällarna, matbutiker är öppna till 10-11 och caféer kan vara öppna ända till ett på morgonen. Jag tycker det är perfekt, för då hinner mat ut och träffa folk och komma hemifrån lite, efter en dag på jobbet. Det är inte som hemma då det är helt dött fem över sex! Jag tror att jag har blivit lite bortskämd med det här, så jag undrar hur det kommer bli när jag kommer hem igen... Kommer jag känna mig instängd..? Första gången jag skulle träffa Mai valde vi att träffas på ett närbeläget Starbucks (var annars..??) och vi kom dit kvart i åtta på kvällen och blev helt chockade när de sa att de stängde om en kvart! Va?? Redan?? tyckte vi :) Det Starbucks som vi brukar träffas på i Dublin har t ex öppet till ett de flesta dagarna.

Ikväll har jag gymmat och haft spanska lektion. Vad bra det går att gymma när man har en bra bok att läsa! Trettio minuter på motionscykeln bara flög iväg! :) Men nu är jag lite ledsen, för nu har jag läst ut andra boken i Twilight-serien. Jag fick de två första böckerna i julklapp av min värdmamma och när trean och fyran väl kommer i pocket-format ska jag köpa dem oxå. Men jag vill ju ha dem nu! Jag var iaf på biblan och lånade en annan bok idag, så jag inte skulle gå helt boklös.. Jag får hoppas att den åtminstone är hälften så bra som Twilight... Föresten, är det någon som vet om filmen fortfarande rullar på bio? Nu när jag har läst boken så kan jag se filmen oxå :) Är det nån som har sett den? Var den bra?


På måndag har vi spanskaprov! Hjälp! Förra gången vi hade prov hade jag bara varit på en enda lektion, men jag tyckte ändå att det inte verkade så svårt. (Och sen lyckades jag ju få 90 poäng av 100 oxå:) ) Men nu, trots att jag har varit på massa lektioner, så får jag den här välkända panikkänslan man ofta får när det är dags för prov! Det här provet kommer iaf inte gå lika bra som det första känner jag på mig...!

Nä nu är det dags att krypa ner i sängen...

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur lyckas du med allt? Jag fattar inte hur du kan läsa SAMTIDIGT som du cyklar. Det är en prestation som jag aldrig lyckats med. Jag har försökt att läsa ibland om jag kör löpband. Men det går verkligen inte bra för mig. En gång när jag gjorde det, så trampade jag snett och dratta på ändan...det va en syn det...;)

hehe

2009-02-19 @ 19:51:55
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Jag håller med det med tiderna. De är ju perfekta öppetider här i USA. Jag kommer bli galen när jag kommer hem och inser att jag inte kan åka och shoppa klockan 8 en lördagkväll.



Kramar Louise

2009-02-19 @ 22:15:16
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0