Tisdag

Tidpunkt: 13.30
Väder: 10 grader
----

Äntligen lite själv. Barnen vilar. Usch vilken förmiddag.. Eller den har varit helt ok fram till lunchen iaf. Men sen började det bråkas o tjafsas.. Usch jag blir så trött på sånt... Bortskämdhet! Det är stor skillnad mellan den svenska o amerikanska kulturen, trots att man inte kan tro det. Vi är ju alla västlänningar.. Det är mkt som jag tycker är konstigt eller helt utsagt dumt, men som jag inte vill skriva om här på bloggen, för jag vill inte att ni ska få förutfattade meningar om amerikaner för att ni inte har varit här och upplevt det själva.

Kristin, du är rolig du! Jag vill ju få G i spanskan åtminstone, och tror du jag kommer få det om jag översätter uttryck som "hänga i julgranen" och "ute och cyklar"?? Haha! Fast Kim och jag skulle nog få oss några goda skratt iaf ;-) Men jag tänkte att det skulle vara bra o ta något som de inte har en aning om, för då vet de ju inte om jag har rätt eller inte..:! Och så får det inte vara för många och krångliga ord heller...
Eller så funderar jag på att skriva om Falun och gruvan, om att Falun har varit Sveriges största stad en gång i tiden..? Men det kanske inte är lika roligt... Åh, jag vet inte! Vill inte ha det här talet! =P Fast det kommer bli roligt att lyssna på amerikanarna när de ska prata iaf! För de uttalar de spanska orden så otroligt amerikanska, haha!

Vad ska jag hitta på i helgen..? Vill göra nåt kul men som inte kostar för mkt pengar! Hade ju tänkt åka till Six flags, men nu ska det visst regna i helgen, så då går det inte... Suck... Vad går att göra när det regnar..? Hm.. Tål att tänkas på..

Idag har jag suttit och scrapbookat igen! Det är så kul! Jag ska göra ett collage till grannen (hon som är dagmamma), med bilder på när barnen var hos henne och hoppade i vattenspridaren! Och sen ska jag göra ett till familjen oxå med bilder från året som har gått. Det hoppas jag blir uppskattat!

Längtar hem! =)

Vad gillar ni min nya väska föresten? Är ganska så nöjd :) Och vad sägs om min nya pojkvän? Fast han är lite stel... hm...

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Syster

Meeen, det fattar du väl att jag inte menade att du skulle stå och bara rakt upp och ned skulle översätta dem.. Du skulle tala om talspråk och så och ha några exempel... ;) :D

Fin kille!

Kram!

2009-04-29 @ 18:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0