Svensson!

Min spanskalärare är väldigt bra och så rolig! Hon har verkligen en bra kontakt med oss i klassen. :) De flesta i klassen är amerikaner, men många har annat ursprung som Kina, Tyskland, Indien m.m. Och så jag och Kim från Sverige då :) I början kallade hon mig Carin, lr hur hon nu uttalade det.. Det låter iaf mycket likt Karen som är ett vanligt amerikanskt namn (det kallar jag mig ofta när folk frågar vad jag heter) och vi har även en i klassen som heter så. Så det var svårt att veta alla gånger vem hon menade när hon sa något av namnen. Så efter ett tag började hon kalla mig för Svensson istället, och det låter så extremt kul när hon säger det! Och så har hon börjat kalla Kim för Fransson. Så det är vi två, Svensson och Fransson, som sitter på första raden. Ibland kallar hon oss för Sweds oxå, t ex: Sweden you are up next! Hon är helskön, och jag och Kim börjar skratta varje gång hon säger Svensson Fransson! (För hon säger det ofta ihop) =)

Ville bara dela med mig av det lilla, medan jag väntar på att Mai ska maila helgens foton till mig =) God natt och sov gott!





Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0