Söndags-lugnt

Nu har jag letat mig till ett café i Livermore downtown, för Internet funkade inte hemma varken igår kväll eller i morse. Blir så trött när tekniken strular! Men det var i vilket fall som helst skönt att komma hemifrån borrmaskiner och skrikiga barn. Scott håller på att lägga golv i Jacobs rum, samt måla väggarna, så nu är det inte så lätt att ta sig fram i huset mellan madrasser o sängar o leksaker.

Det har blivit kallt igen, jag undrar var sommaren tog vägen. Det var så skönt förra veckan när det var uppåt 30 grader. I går var jag in till San Francisco med Kajsa (ny svensk au pair) och då var det bara 10 grader, och så blåste det. Det var alltså kallare än när jag var där senast, i januari! Det var som om jag såg San Francisco (och USA) med nya ögon, för allt var "wow-faktor" för Kajsa. T ex: "oj, vad alla bilar är stora" eller "är affärerna fortfarande öppna" eller "vad mkt folk det är" osv. Man hinner ju inte se så mkt av San Francisco under en dag, för det tar sån tid att ta sig runt. Men jag visade henne iaf Powell street, vilket är turistgatan, eller shoppinggatan i SF, och så Union Square så klart. Sen åkte vi längst upp i Macy's huset och åt lunch på Cheesecake factory. Gudomligt gott! (Allt är inte gjort av ost som man kan tro, utan de är en vanlig restaurant, med ett 20-30-tal olika cheesecake man kan välja på till efterrätt) Vi blev så himla mätta efter maten, så vi bestämde oss för att vänta med cheesecaken och gå på stan lite först. Så vi tog bussen till norska kyrkan. Jag har inte varit där på ett tag, och ville säga hejdå till de som jobbar där, i fall jag inte kommer dit igen, innan jag åker hem. Men det var bara en person där, så det var lite tråkigt. Kajsa fick några turistkort tagna iaf, eftersom det är sån härlig utsikt där utöver Alcatraz och golden gate bron.

Sen tog vi bussen tillbaks till cheesecake factory och beställde en cheesecake med jordgubbar på, som vi delade på. De är så stora, så jag vet inte om vi hade klarat att klämma i oss en hel själv! Underbart gott var det iaf :)

Idag har jag inga planer, det blir nog att hålla sig i Livermore och bara ta det lugnt.. Om ingen hör av sig och vill hitta på nåt förstås.

Snacka om att det finns skumma människor här i Livermore-hålan. De har konstiga kläder på sig, och har skumma frisyer (och olika färg på håret) och konstig skäggväxt. Det är inte direkt några som man känner igen sig i, haha. Livermorons, kallar Mais värdmamma dem för! :-) Inte för att jag menar något nedsättande, men de är bara så långt ifrån en själv som om vi kommer från olika planeter :-)

Nu ska jag surfa vidare och leta lite jobb.

Förresten, grattis Jonas o Sandra som blev äkta makar igår!! =D

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0