Sjukstuga

Tidpunkt: 07.55
Väder: 8 grader
----

Idag är både Molly och Jacob hemma från skolan, själv vaknade jag med täppt näsa (fast d är ganska bra nu..) så det är bara Kate som är helt frisk. Idag blir det nog en TV- och film-dag här hemma. Lite trist att man inte kan gå till parken, och jag som hade planerat att lämna tillbaks lite grejer på biblan...

Det är så kul att vara med om ett barns utveckling! När jag kom hit i oktober gick Kate i blöja. Efter några månader började jag försöka vänja henne av med det. Föräldrarna hade varit för lata för att börja med det.. Till slut så använde hon bara blöja på vilan och under natten. Dock hände det ju några olyckor, så klart, typ som att finna ett "bajs-spår" från ytterdörren till hennes rum, haha! =) Eftersom hon hade haft blöja så hade hon ju inte heller använt några trosor, så det var ju helt nytt för henne. När hennes mamma frågade om hon ville ha trosor, så sa hon jämt nej, så hon gick i bara byxor, vilket gjorde att hon blev röd på stjärten. Hennes mamma sa typ att "hon borde ha trosor på sig", men hon gjorde ingen större ansträngning för att ändra på saken utan ursäktade sig med att "hon vill inte". Men jag tyckte att man ska ju ha det under byxorna, så jag trixade lite och fick på henne dem. Så nu har hon dem på sig jämt.
Efter att jag kom hem från  min vecka i NY så meddelande mamman att jag inte behövde sätta på henne blöja på vilan heller. Så nu är det bara på natten hon använder blöja! Hurra! Hon tar till och med av sig blöjan själv för att gå och kissa på toan!
En annan sak är cyklandet. När mina föräldrar var här i januari testade Kate Mollys cykel för första gången (tror jag) och det var väldigt vingligt så mor fick hålla i henne. Nu har hon en egen tvåhjuling med stödhjul på! Igår cyklade hon på den till parken! =)
Tänk vad stor hon har blivit!

Snart börjar jag nedräkningen här på bloggen till hemfärden...

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0