New York, New York

Tidpunkt: 16.10
Väder: 28 grader
----

Jag har verkligen kommit tillbaks till sommaren nu! Det är uppemot 30 grader och saa hett!! Jisses, jag undrar hur det kommer att bli i sommar..?
Jag har haft en väldigt skön semester i New York, men nu är det skönt att vara tillbaks igen bland palmerna och vännerna!
Pa lördagen gick jag och C pa bio och sen gick vi ut och dansade, tillsammans med en av hans vänner. Mkt kul! Jag var lite tveksam i början, för när vi kom dit vid elva-tiden var det inte mkt folk där och knappt nagon som dansade. Men vid midnatt sa var det plötsligt väldigt mkt folk! Vi stannade kvar tills de stängde vid fyra-tiden.
Pa söndagen skulle C pa nagon viktig lunch med nan höjdare pa FN, sa da akte jag in till Manhattan och gick omkring där. Sa kul att vara tillbaks igen! Känns nästan som mitt andra hem :) Men det var lite för mkt folk pa Times Square för min smak, sa jag gick pa nagra sidogator istället, och hamnade till slut vi vattnet pa östra sidan (mot Queens). Sa jag fick se lite som jag inte sett förut!
Framat kvällen mötte jag upp Matilda (min tremänning) i Central Park och vi tog en promenad runt sjön där och tog nagra helt otroligt vacka bilder!
Pa mandagen sov jag länge och tog det mest lugnt, medan C jobbade. Pa kvällen akte jag in till Soho pa Manhattan och träffade C's kompis fran i lördags. Vi gick pa en Thai-restaurant och at väldigt god mat! Har aldrig ätit Thai förut tror jag, men kommer nog göra det igen! =)
Tisdag till torsdag roade jag mig bäst jag kunde medan C jobbade. Jag akte endera in till Manhattan, eller höll mig kring omradet där C bodde i Queens. En dag gick jag till Naturhistoriska muséet ocksa.
Pa fredagen träffade jag Nadine, min grannde fran Piedmont. Sa otroligt kul att se henne igen! =) Vi promenerade längst 5th ave och kollade pa de dyra butikerna. Vi försökte även leta oss fram till Svenska Kyrkan, som jag hade hört skulle ligga där nagonstans. Jag ringde Anna (au pair i Pleasanton, CA) och fragade henne om hon visste var den lag (for hon har bott i NY). Det komiska var när jag lade pa luren och vände mig om. Vad tror ni jag ser om inte den Svenska Kyrkan?? =) Vi hade statt precis utanför den när jag ringde! Vi stannade där i nagon timme och pratade och läste Aret runt och andra svenska skvallertidningar. Det var kul att se hur det sag ut, men Norska Kyrkan i SF ligger ända pa plus-sidan. För här kom ingen fram och hälsade pa oss när vi kom in. Det var inte förrän när vi skulle ga, som en tjej fragade oss vilka vi var. Första intrycket är viktigt tycker jag!
Pa fredag kväll var det tänkt att jag och C skulle aka in till Times Square för att ata pa restaurant och sen se nan Broadway show. Men C hade kollat upp vilka shower som gick, och han sa att 90 procent hade slutat visats pga den daliga ekonomin! Jag är sa trött pa det här ekonomi-tjatet nu! Det visar sig överallt! Folk maste flytta fran sina hus, massa människor bli uppsagda, och nu kan man inte ens ga och se musikaler längre! =( När ska det vända?? Kom igen nu Obama!!
Sa vi stannade inne och lagade mat och hyrde film istället. Det var iofs mysigt det med :) Vi sag Bolt. Jag var lite skeptisk i början och hade inte sa höga förhoppningar, men jag hittade ingen bättre film, sa det fick bli den. Men det är jag glad för! För den var sa bra! Sa himla rolig, absolut sevärd =)
Lördagen var en riktig slappardag. Vi hängde i lägenheten och bara umgicks. Jag packade det sista, och sen akte jag med taxin vid fyra-tiden, och sa var min semester slut!

Mai kom och hämtade upp mig sen pa lördagskvällen och da akte vi till Applebees för att äta. Jag var sjukt hungrig, för de hade inte serverat nagot annat an snacks och dricka pa hela flygturen! Det är nat att tänka pa tills nästa gang: packa matsäck!
Jag kom hem till mig väldigt sent, och alla lag och sov, men när jag vaknade i morse blev det manga kramar, speciellt av Molly. Hon ville inte släppa taget om mig, haha! Och skulle visa alla nya saker hon hade fatt! Hon är sa gullig! =)

Nu sitter jag hemma hos Mai (ovanligt va..?) och pluggar. Eller rättare sagt; Mai pluggar.. Jag gjorde det i början, men tröttnade... Visserligen har jag prov pa onsdag, men jag vill se Kims anteckningar pa mandag. Det kommer nog ga bra iaf... Om jag inte far ett A i kursen, sa lär jag fa ett B iaf...

Ikväll är det dags för ett av vara obligatoriska au pairträffar igen. Det blir ett Safety meeting, med scrapbooking efterat. Vi ska hämta upp en ny au pair oxa och skjutsa henne dit. Hon ar fran Sverige och bor i var del av Livermore. Sa kul! =)

Här bjuder jag pa lite bilder fran New York.

                                       


Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Klas

Det känns som att du och New York är ett par. Ni hör liksom ihop...:)



kram

2009-04-21 @ 00:00:23
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0