En bild säger mer än tusen ord


Här är vi, något förvirrade (och svettiga!!), på JFK i New York.


Här är mitt collegerum på universitetet NYIT på Long Island.


Här är jag och två andra svenska tjejer i matsalen. Vi är nog lika trötts
som vi ser ut, tror jag, efter en lång resdag ;-)


Första måltiden på amerikask mark.. Är ni förvånade? :-)


Första lektionen. Riktigt laddad :)


Maten på skolan var helt underbar! Det fanns flera sorters varmrätter att välja mellan,
flera olika sallader och frukter, och ni skulle ha sett deserterna!! Mmmm! :)
Vår lärare påpekade dock att vi inte skulle vänja oss, för det här var inte typiska
amerikanska måltider, hehe ;-)


TIll efterätt fanns det flera sorters kakor att välja mellan. Bitarna hade de redan skurit
upp till oss, och de var ju inte små direkt! :-)


En kväll kom det en polis och föreläste om amerikanska lagar och regler.
Han var helt underbar, en riktig komiker! Vi skrattade så vi grät! :D



Senare på kvällen smygtittade vi på en baseballmatch. Det var dock
lite förvirrnande när man inte förstod reglerna, så vi stannade inte
så länge.


Visst har de dukat upp fint för oss i matsalen? :-)


En dag fick vi som projekt att gestalta en maträtt som är typisk
för vårat land. Jag och Anna valde att göra ugnsbakad falukorv med
potatismos, serverat med sallad. Fint va? :)


Mmm chokladkakan var verkligen gudomlig! :-P


I ett annat projekt blev vi uppdelade i ålderskategorier. Här redovisar vi
åldrarna 5-6 år, deras utvecklingsnivå osv.


Nu var det dags för internationell sing-a-long. Alla från samma land skulle
samsas om en sång som är typisk för det landet. Vi var 25 svenskar (plus en norska
och en hollänska, som annars skulle vara själva) som gick upp på scenen och 
dansade och sjöng små grodorna!


Samma kväll ordnade mexikanarna en fest :-) Men det tog ett tag innan
det kom igång, så då lärde jag ut kortspelet "Bubblan" till de som ville. Här
är vi samlade, svenskar, venezuelare, tyskar, danskar osv. Så nu är det spritt över
världen, hehe!


Detta kan man kalla frukost!


På buss på väg till Manhattan!


Här spelades tydligen en scen från Men in Black in.


Times Sqare, here I come!


The Naked Cowboy. Fråga mig inte vad han gör där...


Bye bye campus...


Är det någon som kan förklara för mig varför marken ser ut så här, med
stora runda ringar? Det var hur många som helst!


Jag är nog lika trött och varm som jag ser ut tror jag... Här mellanlandar vi i Denver, innan
vi tar nästa flyg till Oakland.


Här är Kirsten (från Danmark). Vi var inbokade på samma flyg ända till Oakland,
så det var kul att inte behöva åka ensam! Hon skulle bo i Oakland, vilket
inte är så långt från Piedmont. :-)


Kolla vilken fin vy från planet! Massa berg! :)


Kommentarer
Postat av: Klas "Hasselhoff i Maserhallen" Karlsson

Vad kul det är att följa dina äventyr i USA på din blogg. Det var kul att se bilderna framför allt. All lycka framöver.



kram

2008-09-03 @ 21:37:52
URL: http://klabbesworld.blogg.se/
Postat av: Älsklingssyster!

Heeej älskade syster!

Vad underbart att se att du har det bra! Jag sa ju att jag hade fattat att du skulle åka och att du skulle få det underbart! ;) Härligt att familjen verkar vara så go! Hälsa till dem från mig. :D Du förtjänar verkligen det här!

Här sitter jag in på sena natten och läser religionssociologi, det är precis lika krångligt som det låter... Men superintressant! På lördag, om tre dagar, gifter sig lissanna och simon och det är full rulle här i Örebro! Men nu har snart hela festfixarsällskapet begett sig ner till Hjo. Det ska bli jättekul!



Massa kramar från mig! Ps. skönt att få ett livstecken från dig när du ringde till Annica!

2008-09-03 @ 22:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0