Uppdatering...

Idag har jag varit i Piedmont i exakt en månad!

I lördags spelade jag tennis med en kompis här i Piedmont. Det var hur kul som helst! Fast lite svårare än jag trodde.. Men det kommer att gå bra efter lite övning så :)

Min arbetstid i lördags var 12-22. Jag såg verkligen inte fram emot den dagen. Trodde den skulle vara jättejobbig, då jag skulle spendera dagen med resten av familjen... Och jag visste ju inte heller riktigt vilka mina arbetsuppgifter skulle bli, om jag skulle ta hand om ett, två eller tre barn.. Men det visade sig att det blev en riktigt bra dag iaf. Vid tvåtiden bad Camille mig att ta Aidan på en promenad i vagnen, för han behövde sova. Och han somnade innan vi ens hade gått 100 meter! :) Så då stoppade jag hörlurarna i öronen, och så tog jag en långpromenad upp för berget och njöt av solen. Det är riktigt jobbiga backar här, men man blir verkligen belönad när man kommer upp en bit och ser utsikten!
     

Jag gick ända till Montclair, det tog nog en timme tror jag. Där gick jag in i en stor affär (Rite Aid) som har allt. De har apotek, smink, toalettgrejor, lite mat, glass, godis, leksaker.. You name it.. Så jag strosade runt där med ett sovande barn i vagnen:) Och så sms:ade jag lite med syrran. Där inne köpte jag glass och lite nyttigt snacks. Sen gick jag ut i solen igen, och satte mig på en lite mur vid vägen för att äta glassen. Då sätter sig Aidan spikrakt upp, kanske kände han glasslukten..? hehe. Där satt vi iaf ett tag och åt lite, och kollade på folk. Sen gick vi hem samma väg som vi kom. Nu blev det neråt hela vägen hem, och vi kom fram vid halv fem tiden ungefär. Hemma hade de andra dekorerat huset med pumpor, spindelnät, häxor, spöken och alla möjliga andra halloween-saker!

På kvällen skulle föräldarna gå ut, så då satt jag barnvakt. Det var väldigt enkelt, jag gav dem mat, de satte sig framför TV'n. Klockan sju skulle Aidan sova, och det var inga problem, han somnade på en gång. De äldre syskonen kollade på Lilla huset på prärien och kom i säng vid niotiden. Det var heller inga konstigheter, annat än att Connor var lite rädd att somna ensam, så jag satt vid hans säng tills jag hörde de välbekanta djupa andetagen.

På söndagen åkte jag in till SF vid tiotiden, för det skulle vara en au pairträff för alla au pairer i SF-området, vilket är ca 400!! Vi grupperade oss om fyra och fick en bok med uppgifter vi skulle utföra, t ex: hämta ett kvitto från ett hotell i området, fixa en mugg från Starbucks, ta ett kort på gruppen och en gatumusikant, visa upp en BART-tidtabell, osv.. Vi fick två timmar på oss, sen skulle det vara redovisning och prisutdelning. Vår grupp tog inte tävlingen på blodigt allvar, utan njöt av att gå runt i SF och se oss omkring, och om vi gick förbi något vi behövde så skaffade vi oss det.. Jag tycker två timmar var för lite, SF är ju stort! Hade varit roligare om vi hade fått hela dagen på oss! Men det var kul att träffa de andra svenskarna som jag lärde känna på au pair skolan i NY igen!

 Anna, Johanna och Sara.

 Här smakar jag och Kirsten på Strawberry and Cream från Starbucks, som svenska Anna introducerade oss för. Underbart god!! :)

 Tre svenskar och en dansk: Kirsten, Josefin, Anna och jag.

Efter prisutdelningen visade jag och Kirsten norska kyrkan för de andra, och sedan tog vi oss in till Union Sqare och strövade omkring där lite. Och så gick vi till Nordstrom för att hitta något trevligt ställe att äta på, Kirsten köpte gudomligt snygga skor och jag hittade ett par nya solbrillor!

 Kirsten och jag visade de andra hur det gick till att åka Cable Car! :)

Sen sa jag och Kirsten hejdå till Anna och Josefin, för de skulle åka hem (det tog hela en timme med deras tåg! Jag tror vi är lite bortskämda som kan vara inne i SF på 20 minuter...).

Jag och Kirsten kollade i lite mer affärer, men sedan försökte vi hitta ett någorlunda lugnt ställe för jag skulle ringa ett viktigt samtal. Vi hittade Burgerking, där var det ganska folktomt.. Samtalet jag ringde var till en ev. ny värdfamilj! De bor i Livermore här i utkanten av SF. Tar dock en timme att komma dit, men ändå! Kunde vara värre lixom:) De har tre barn; 6, 4 och 2.. Vi pratade ett tag, och de verkade väldigt trevliga och easy going som man säger.. Jag fick prata med båda föräldrarna. Samtalet varade i ca en timme, sen frågade jag hur de tyckte att det verkade, om de behövde diskutera saken mer. Och gissa vad mamman sa: No, I think this sounds like a good idea, and you made Scott (hennes man) laugh, so I say that we go for it! Så jag ska flytta till Livermore på måndag!! Kan ni fatta att jag hittade en ny familj häromkring?? :D De verkar jättebra, och vill gärna ha mig som en del av familjen, att jag följer med dem på aktiviteter och utflykter de gör osv... Underbart! Det enda tråkiga är väl att jag inte kan träffa Kirsten, Gaby eller Nadine på kvällarna längre, det blir nog lite långt... Utan det får bli på helgerna! De helgerna jag inte är med familjen förstås... Men jag behöver inte jobba på helgen iaf! Det tycker jag låter bra, hihi:) Hoppas det finns gott om au pairer i området, som jag kan lära känna!

Nu ska jag bara jobba fyra dagar till här (dock ganska långa dagar...), sen kommer Kirsten och hämtar mig på torsdag kväll och så bor jag hos henne över helgen. Det blir bra :)

När samtalet var över var både jag och Kirsten uppspelta, så då lekte vi med våra kameror och hade jättekul :) (Det hade säkert gästerna runtomkring oxå, som såg oss...)

                                          
Tack före en toppendag, Kirsten! :D



Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0