Stora nyheter

Ja, det har ju hänt lite sen sist om jag säger så... Att vara au pair är både upp och ner, men på sistone har det faktiskt varit mest ner tyvärr... Jag trivs inte alls med den här familjen. Mamman får mig att bara känna mig fel och ivägen.. Och så kan jag bara inte ha det i ett år. Idag var min LCC (kontaktperson) här och träffade mig och min värdmamma, och efter ca en timmes diskussion bestämdes det att de skulle leta efter en ny au pair, och jag skulle försöka hitta en ny familj. Den här värdmamman är verkligen knepig. Allt hon säger är lag, och hon har alltid rätt. Så hennes syn på det hela är att jag är på dåligt humör och inte sprider någon glädje till barnen, samt att jag inte har tillräckligt med tålamod med hennes barn. Min syn på det hela är å andra sidan, att jag inte klarar av värdmamman. Våra personligheter går bara inte ihop. Om jag bara hade haft en värdfamilj som jag tyckte om, och som var trevliga och stöttade mig, så hade bråkiga barn inte varit något problem. Då hade jag klarat det. Men nu är det så här, att jag har inget pokerfejs. Om jag inte mår bra, eller är olycklig, så syns det på mig. Då kan jag inte gå runt och låtsas om att jag är jätteglad och allt är frid och fröjd.

Men jag ska iaf stanna kvar här i två veckor, så jag inte lämnar familjen helt utan tillsyn. Och förhoppningsvis får de en bra, eller iaf bättre bild av mig, innan jag åker. Jag hoppas bara att jag klarar av de här två veckorna! Det behöver jag förbön för!

Jag har iaf underbara vänner här. Speciellt en tjej som jag har pratat mycket med. Utan henne skulle jag inte klara det! Och hennes värdfamilj är helt underbar och vill verkligen ställa upp! Så jag har iaf ett ställe att komma till, om jag inte står ut här längre:) Tack tack tack! Känns skönt att veta att hon finns!

Ikväll ska jag laga flygande Jakob till barnen. Det blir spännande! Hoppas de gillar den! Föräldrarna ska bort ikväll, så jag ska lägga barnen. Hoppas att det går vägen!

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0