Shopping i San Francisco

Idag har jag umgåtts med en dansk au pair, Kirsten, hela dagen. Vi åkte in till San Francisco och shoppade, gick, fotade, såg mycket märkliga människor, shoppade lite till, åt mat, träffade en annan au pair, åkte spårvagn, åt fel håll, så vi kom väldigt långt från Bart-stationen, så vi fick gå, gå och gå, trots att det blev mörkare och fötterna gjorde ont och det blåste kallt. Kirsten träffade på andra danskar och jag träffade på andra svenskar. Som jag pratade engelska med, trots att de pratade svenska med mig! Pinsamt! Det är svårt att ställa om fort mellan två språk... :)

Jag fixade ett amerikanskt sim-kort idag, så nu kan jag äntligen ringa, och folk kan ringa mig :) Och det bästa av allt: det kostar bara 39 cent per minut att ringa sverige! Och bara 10 cent per minut att ta emot samtal (även från Sverige)! Så nu är det bara att ringa mig, hehe:) Maila mig, så får ni telefonnumret...

Nu ska jag lägga mig och sova. Börjar sju i morgon...

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: emma

jag vill också kunna leva livet!!!!!! ta vara på ditt år carin!!!

2008-09-08 @ 19:33:05
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0