Nu har jag inte dåligt samvete längre!

Idag var jag i parken större delen av dagen med Aidan. Så underbart! Solen var brännande het idag, så jag borde inte ha tagit på mig jeans, utan kjol istället. Det ska jag nog göra i morgon, för det ska tydligen vara sånt här väder hela veckan!
I parken träffade jag en annan au pair som berättade att hon kände au pairen som jobbade i min familj innan mig (hon lämnade dem efter två månader). Hon berättade även orsaken till att hon valde att byta familj. Och det var samma anledning som mig! Hon gillade inte mamman, för hon behandlade au pairen dåligt, nästan mobbande! Så nu har jag inte ett dugg dåligt samvete att jag lämnar familjen utan au pair! För så här får man faktiskt inte behandla någon som kommer ända från europa hem till dem för att bo och jobba hos dem!

Igår var jag hem till en familj i Montclair som letar au pair, för att leka med barnen. Jag tycker faktiskt att det känns ganska bra. Jag skulle nog kunna jobba hos dem. Och det bästa av allt: jag kan stanna i the bay area och kunna fortsätta umgås med mina vänner! =) Så nu hoppas jag bara att det här löser sig till det bästa..

Det finns fullt med au pairer här omkring. Idag träffade jag en ny, som jag bytte nummer med. Hon bodde inte så långt från mig. Hon bjöd mig även med mig på en campingtur i helgen. Skulle va hur kul som helst! Men jag jobbar lördagkväll... Suck...

Nu ska jag joina familjen att äta lasagne...


---------

Uppdatering:


Emeryville. Ett underbart shoppingcentra, där man kan äta gott, titta på folk, gå på bio och shoppa!


Bowlingdags. Här ser ni silvermedaljören! =)


Mina nya skor kom väl till pass när vi skulle knata upp och ner för alla backar för att hitta till Norska kyrkan!


Det ser inte riktigt ut som en kyrka va? MEN vilken utsikt den har över vattnet, Alkatras och Golden Gate bron!! Tyvärr tog kamerabatteriet slut, så jag hann inte ta så mkt kort.. Men jag kommer få av min kompis snart =)


Här är svensken Frida och danskorna Kirsten och Rikki. Frida gör en bra insatts i bullbaket, medan Kirsten mest posar ;-) Och stackars Frida som inte ens hann smaka.. De blev gudomliga..! (Ganska komiskt, eftersom vi var i en kyrka, hihi ;-) )


Och mjöliga blev vi. Fast för vissa var det mer eller mindre frivilligt... hrm...

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Älsklingssyster!

Heej! Jag blir så glad av att läsa dina inlägg, och lite sugen på att åka och hälsa på!! :D

Jag sitter i skolan och ska försöka skriva klart mitt första arbete, lite nervöst. Igår var jag på streetdance, jättekul. :)Och jag har också varit och bowlat nyss, gick inte fullt lika bra som för dig. Blev bl a utklassad av emil som bara varvade strike och spärr... :)

Ha det superbra älskade syster! hoppas du får flytta till en bra familj snart... massa kramar!

2008-09-24 @ 10:09:08
Postat av: K Skaaret

Kul att läsa hur du har det! Hoppas att det ordnar sig med familj åt dig!



Kram

2008-09-24 @ 19:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0