Nu är jag lättad

Jag pratade med min hostmum idag, och det visade sig att de flesta av våra (mina?) problem bestod i missförstånd... Det är verkligen större kulturskillnad mellan sverige och usa än man kan tro.. Det som man tar som självklart, är inte alltid självklart för dem.. Eller tvärtom.. Till exempel så har mamman gått och trott att jag har varit ledsen eller haft hemlängtan, bara för att jag inte har lett med hela ansiktet hela tiden.. Det gör dem. De är glada utåt, alltid. Och det kan jag bara inte vara.. Det är något som de måste lära sig.. Det är ju inget mot dem lixom..

Ikväll gick föräldrarna ut på restaurang, så då fick jag ta hand om läggningen. Det har faktiskt gått väldigt bra måste jag säga. Tack för det... Det blev kanske lite sent för barnen, men det blev inget bråk iaf...

I morgon ska jag följa med och handla lite mat, så att jag kan laga lite middag oxå.. Det är verkligen nåt jag saknar... Och sen ska jag spendera lite kvalititetstid med Connor, så att vi lär känna varandra...

Nu ska jag sova. Klockan är bara 22, men den känns mycket senare...

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej! Vad skönt att höra att ni pratade om det. Hoppas det går mycket bättre i fortsättningen. Det är väl ingen dans på rosor att ta hand om barn? :) Skulle krama dig om jag kunde! Kan iallafall be för dig. :) Maassa kramar!

2008-09-15 @ 07:35:21
Postat av: Maria

Hej Carin!!



Hoppas det går bättre för dig nu när ni verkar ha pratat lite ordentligt! Har barnen börjat lyssna mer på dig?



Kram & lycka till!

2008-09-17 @ 12:55:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/15417
Postat av: Solle ~

Åhh, va kul! Låter i alla fall som om det går riktigt bra för dej! :) Jaa, jag förstår att tidsskillnaden kan kännas lite annorlunda, nio timmar är rätt mycket :p

Lycka till! :)



Mvh Solle ~

2008-09-17 @ 21:50:15
URL: http://solles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0