Kvällspromenad i Piedmont och Montclair

Hittills har jag inte kunnat se något på TV här i Piedmont, för ljudet fungerar inte på TVn som jag har i rummet. Jag har iofs inte saknat TVn så jättemycket, det är mer vissa serier, så som Ugly Betty och Gossip Girl. Men idag så kom Camille in på mitt rum och sa att jag gärna fick titta på TVn som barnen har i lekrummet på tredje våningen. Så nu kan jag kolla på de här progammen om jag vill :) Det är bara det att handlingen har ju kommit mycket längre fram här i USA än i Sverige, så jag missar ju en del i mellan... Men det kanske man kan läsa sig till på Internet. Men snart så ska Camille och Mike åka och köpa en ny TV som jag kan ha i mitt rum.. Snällt va? :)

När jag satt uppe i lerummet och kollade på Ugly Betty, så kom Gaby och ringde på. (Det är en Au Pair från Bolivia, som känner familjen och som bara bor några hus ifrån oss). Klockan var då halv nio tror jag, och hon undrade om jag ville följa med på en promenad. Så vi gick upp till högsta punkten här i Piedmont, där vi hade en sån underbar utsikt över Oakland, Piedmont, Emeryville och San Francisco. Verkligen jättefint! Sen gick vi en runda så vi kom till det underbara lilla samhället Montclair village. Det var dock lite dimmigt över San Francisco (vad ovanligt..! eller inte..) så vi såg inte så långt som man kan se andra dagar.. Och vi såg heller inga stjärnor på himlen. Så jag kan ju bara föreställa mig hur vackert det är klara kvällar! :)

Nu ska jag släcka ner datorn och försöka sova. I morgon är en ny arbetsdag.

Puss och kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0