I miss my family and friends!

Dagen började ju så där, och inte blev den bättre heller...

Det var iaf skönt att jag hade några timmar ledigt mitt på dagen, då jag kunde ta en promenad och bara vara för mig själv. Men eftermiddagen med barnen.. jag säger bara det... Aidan går bra.. men de andra två vägrar lyssna på mig, ignorerar att jag pratar med dem, kan absolut inte fokusera på en sak... Jag vet inte om det här är någon bra idé.. Måste prata med Camille i morgon.. Kanske måste jag hitta en annan familj, eller helt enkelt åka hem.. Just nu vet jag ingenting..

Höjdpunkten idag var iaf att träffa Kirsten! Vi hade kul, det är en härlig tjej! Vi åkte till Emeryville och såg Batmanfilmen The Dark Knight. Den var väl så där.. Tyckte den var ganska tragisk faktiskt.. Hände för mycket tråkiga saker. Men han som spelade Jokern, gjorde rollen väldigt bra iaf!
Efteråt gick vi till Barnes & Nobles Booksellers. Det är en stor, stor bokaffär som det även finns ett café i. Så där kan man sitta och läsa, medan man fikar! Hur mysigt som helst! Det fanns sköna soffor och fåtöljer att sitta i:) Och tänk att de har öppet till elva på kvällen..

Resan hem var ju en saga för sig.. Kirsten fick skjuts av sin hostdad som kom och hämtade henne. Han är snäll han. Själv tog jag bussen. Som visade sig endast gå till Downtown Oakland. Så där stod jag vid midnatt i Oakland centrum bland massa uteliggare och annat löst folk! Inte det roligaste och tryggaste stället direkt! Dessutom höll mitt telefonbatteri på att ta slut, så jag var orolig att jag inte kunde ringa efter taxi. Men tack vare Kirsten (via telefon) så fick jag tag på en taxi till slut iaf.. Men allt krångel var ju inte slut där... Men nu orkar jag faktiskt inte skriva om det, för jag blir så deprimerad.. Nu måste jag sova, och hoppas att både jag och barnen vaknar på "rätt sida" i morgon...

Nu behöver jag verkligen en kram!

//Carin

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt! :) Hur länge har du varit aupair?

2008-09-13 @ 10:23:25
URL: http://aupairlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0