En bra dag

Idag var en väldigt lyckad dag måste jag säga.. Till skillnad från igår. Frukosten fungerade bra och de kom iväg i tid till skolan. Sedan var jag och tvååringen själva. Då packade vi varsin matsäck med smörgås, frukt och snacks (en typisk amerikans lunch) och så gick vi till parken. Eller rättare sagt, jag gick och skjutsade honom på en trehjuling med långt skaft. I den första parken träffade vi en annan tvååring och hennes barnvakt. Så då fick Aidan en lekkamrat:) Och även jag! hihi:)

Sedan bestämde vi oss för att gå till en annan park, så vi tog sällskap dit. Där fanns det gott om plats för barnen att springa och leka "Hide and seek", som är Aidans favoritlek. Han springer iväg och säger: "Hiding! Hiding!" och så ställer han sig bakom ett träd! Hur gulligt som helst! Så då är det jag som ska springa och leta efter honom! (Vilket inte är så svårt iofs, för han har lite svårt att vara tyst i gömstället, utan upprepar bara: "hiding! hiding"! hihi:)

När vi var i den parken kom det en tjej i min ålder tillsammans med hennes syskonbarn, två stycken, så då blev de fler som ville leka "hide and seek". Att vara ute med ett barn är faktiskt ett väldigt bra sätt att lära känna nya människor. Det är kul:)

Hon heter Christina och bor inte så långt härifrån. När jag berättade att jag var från Sverige sa hon att hon hade en kompis som är i Sverige just nu. Hon går på North Park University i Chicago, som har ett utbytte med SVF i Jönköping (den skolan jag gick bibelterminen på)! Så nu var hennes kompis på SVF! Vilket sammanträffande, hehe! Jag berättade även för henne att jag känner folk som gick just den utbytarlinjen, och var över till North Park University för typ 5 år sen! Världen är bra liten ibland...

Nu ska jag ta och äta lite mat, sen ska jag svara på lite mail...

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: emma

hej carin! åååh tack så mycket!! :) idag kommer några hit och fikar, och imorgon kommer mina kompisar till mig och äter mat och så. i helgen ska jag på fest, fast för att mats och markus rylander fyllt år så det är mycket på samma gång ;) haha! men tack!!:D

2008-09-10 @ 06:50:06
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0