"Are you guys lost?"

Idag kom Kirsten och hämtade mig när vi båda slutat jobba. Hon får äntligen låna bilen så vi kan cruisa lite! :) Vi åkte till vårt favoritställe Emeryville, där vi började med att gå till IKEA och äta lite. Jag tog en kycklingwrap (som var alldeles för stark för att jag skulle kunna äta den!!) och en chokladmousse-kaka till efterrätt (underbart god!!). Kirsten var lite nyttigare, hon tog kycklingsallad och fruktsallad till efterrätt:) Sedan gick vi till kassan på första plan och köpte lite härligt äkta svenskt godis! Marabouchoklad och ahlgrens bilar, kan det bli bättre?? =)

Sen tog vi en promenad på stadens gator.. Tyvärr såg vi inte vår favoritpolis, hehe:) Vi köpte lite glass och satte oss i sköna stolar på torget och pratade och kollade på folk. Fast det var inte så många ute en onsdagskväll...

Just ja, Kirsten köpte Sex and the City the movie oxå!! Så på söndag ska vi ha filmkväll! :) Efter beachen förstås..!

Bilresan till Emeryvill tog ca 20 minuter. Resan hem däremot gick på 50... tack vare en dålig karta, samt att Kirsten hamnade i fel fil och var tvungen att svänga av motorvägen lite för tidigt... Det resulterade i en lååång omväg.. Men med hjälp av en karta jag hade i väskan gick det rätt bra iaf.. Men det roligaste var ändå, när jag föreslog att vi skulle följa efter en buss, som skulle samma väg som oss. Det tog Kirsten ordagrant och stannade även bakom den, när den stannade vid busshållsplatser. Det här märkte ju dock chauffören, så efter ett tag lade han sig bredvid oss, öppnade dörren (när vi befann oss mitt på vägen), Kirsten vevade ner fönstret och han frågade "are you guys lost?" Det var så pinsamt, så vi bara skrattade! Tillslut klämde Kirsten fram ett "yes". "where are you going?". Kirsten tittade på mig, kartläsaren, så jag fick svara "Piedmont". "Well, then you have to turn left here". Och det visste jag faktiskt, det var bara det att vi låg i fel fil! Det var tur att det inte fanns några trafikpoliser i närheten när de såg Kirstens fina sväng till vänster, från högerfilen! :) 

Ja ni, amerikaner är hjälpsamma.. Men det där var riktigt pinsamt, att han hade sett att vi följde efter honom..! :) 

Men nu ska jag ta och sova, för jag ska upp tidigt i morgon.. suck.. arbetstid: 7-17...
Ha en bra dag!



Puss o kram//Carin  

Kommentarer
Postat av: Kirsten

Haha ! :D We had a great day!

2008-09-26 @ 05:11:23
Postat av: Sari Ahonen

Hej där!

snabbt bläddrar jag igenom din blogg och inser att det vore kul att vara 25 igen...tänk om jag hade tänkt i dessa banor och åkt över till USA då...nu får jag drömma och läsa om dina äventyr! Ha det! Kram sari

2008-09-26 @ 08:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0