Älskade cykel

Om det är så här varmt i San Francisco-området, då vill jag inte veta hur varmt det är i LA! :-)

Fast iofs är det varmare i Piedmont än i själva San Francisco säger de.. Men en av orsakerna till att det känns så extremt varmt när man kliver utanför dörren är att de har full AC på i huset, så det är svalt och skönt. Jag gick t o m i mjukisbyxor och t-shirt i morse, men det skulle jag aldrig kunnat ha på mig utomhus! Där är det så kort kjol som möjligt och linne som gäller! (Även om jag aldrig har en kjol som är kortare än mina knän..)

Jag har precis kommit hem från en skön cykeltur till Montclair Village. Det är en söt liten by bara några kilometer härifrån. Där finns små söta cafféer och butiker längs gatan. Idag när jag var där kryllade det av ungdomar. Kan bero på att det var precis när skolan hade slutat.. Jag satte mig i en park (i skuggan!!), drack vatten och läste en bok. Det behövde jag efter cykelturen upp för backen :) I den parken samlades barnfamiljer vid klätterställningarna och fågeldammen, några ungdomar samlades vid ett av borden och dessutom var det ett par män som dansade med varsitt svärd. Det såg ganska komiskt ut faktiskt. Jag vet inte vad det var, något kung fu-aktigt :) De fäktades iaf inte med svärden...

Tyvärr hittade jag ingen grocery-store, där jag kan köpa mat. Jag tycker det är lite synd att det inte finns någon sådan i närheten.. Men däremot hittade jag en annan "all-shop" där man kan köpa allt från hårgrejer, till lite apoteksvaror, till leksaker, till godis och glass, till skol- och kontorsgrejer. Såna affärer gillar jag! :) Men det är alltid lika pinsamt när man ska betala kontant... "Is this ten cents?" blev jag tvungen att fråga kassörskan. Det står ju inte ten cents på de mynten, utan de kallas för dime.. Fråga mig inte varför.. Men hon himlade, tack och lov, inte med ögonen utan var vänligt hjälpsam. Måtte jag bara lära mig det här pengasystemet snart! Men vet ni vad, jag har skaffat ett amerikanskt konto=) Så nu kan jag betala med det oxå! (Jag kan ju iofs betala med det svenska oxå.. men det är ju en annan sak)

Nu har jag fyllt på vattenflaskan så nu ska jag nog ta en till cykeltur, denna gången mot barnens skola, så att jag lär mig hitta dit. Vad härligt att jag får låna Camilles cykel när jag vill!


Ser ni San Francisco där borta? :)


Cykelhjälm måste man ha på sig. Tror att det är lagtvång till och med...



Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Hej Carin. Va kul att du hör av dej... hinner inte läsa allt spännande nu på morgonen men jag kände att jag ville säga HEJ i alla fall! Jag har förstått så mycket i alla fall att du verkar ha det bra. /Maria Engberg

2008-09-04 @ 07:36:42
Postat av: carin

Hej Carin! Kul att läsa din blogg, du är så duktig på att skriva precis som Kristin. Du verkar ha fått en bra start, kul att kunna cykla runt lite va. Hoppas du hitter hem he-he. Jag retas bara, vem har sagt att du har dåligt lokalsinne..Pratade med Martin igår, han kommer väl snart och hälsar på dig.

Ha de gott. Farerar

2008-09-04 @ 09:53:03
URL: http://carinmec.blogg.se/
Postat av: Solle ~

Visst blir man! ;) Hur länge har du varit Au Pair i Kalifonien? Låter underbart! :)

Ha en skön torsdagkväll!



Mvh Solle ~

2008-09-04 @ 20:08:42
URL: http://solles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0