Glada nyheter för er i Sverige

Nu kommer jag att göra er svenskar glada: det regnar i Kalifornien!!! Hur hemskt som helst :( Det är ju inte meningen! Idag har det varit molnigt hela dagen, och i eftermiddags började det regna.. Trodde man skulle slippa ifrån det nu, men men.. Fast en kvinna jag pratade med idag lugnade mig och sa att det regnar idag, sen är det klart, sen blir det sol och fina dagar igen:)



I förmiddags gick jag och Kirsten med minstingen i vagnen till Mills College, där vi satte oss på gräset och lekte med honom. Åt gjorde vi även där. Det här colleget är jättestort, och väldigt fint. Mycket finare än det vi bodde på i New York.




På eftermiddagen åkte jag själv till Emeryville (Kirsten måste ju jobba), för där var det lite happening i sminkbutiken Sephora, där man bland annat kunde få bli sminkad gratis. Och det ville jag testa :) Alltid kul att bli sminkad av ett proffs :) Så här blev resultatet:




När jag kom tillbaks hem till Kirsten igen var det snabba ryck som gällde för då skulle vi iväg till San Francisco där det var ett skandinaviskt student- och au pair-möte. Gissningsvis kanske vi var 50 stycken, jag vet inte. Men det räckte iaf:) Det var väldigt kul att vara bland skandinaver igen, och prata svenska! Alltså, jag älskar verkligen att prata engelska, och vara i ett land där det är engelska runtomkring mig hela tiden, men det var lite skönt att komma hem igen oxå, att vara nära människor som man känner igen sig i. Först var det lite mingel, jag träffade lite andra svenska au pairer och studenter. Sedan var det middag, då var det fårekorv lr nåt sånt.. En norsk specialitet iaf. Mycket god! Sedan var det en kort samling i kyrksalen, men lite sång, ljuständning och textläsning. Sedan var det ett quiss. Det handlade om politik och presidentvalet. Helt omöjligt för mig. Men jag skötte pennan medan Kirsten och en norsk kille berättade vilka jag skulle kryssa för :) Vi fick sju rätt av fjorton.. hm... :) När vinnar(na) hade korats så var det dags för efterrätt; äppelkaka och glass! Mmm! Och så satt vi o snackade lite till. Mkt trevligt! Men efter ett tag så var det visst någon klocka som ringde ut, för alla reste sig och började gå... Kvar blev jag, Kirsten och fyra norska killar. Vi hade väldigt trevligt, och Trond (anställd i kyrkan) och en av killarna spelade piano och sjöng massa låtar, både på svenska, engelska och norska. De var jätteduktiga! Och så härliga att se på :)

Här kluras det för fullt på frågorna...


Här har vi musikanterna :)

Tond bjöd mig på en mycket god chokladbit :)


Det regnar!!


Två trötta tjejor på väg hem...

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0