Livermore

Nu är det dags för lite uppdatering tycker jag.. I onsdags (för en vecka sen) blev jag utslängd av min förr värdfamilj, och har sedan bott hos Kirsten och hennes underbara familj. Fram till i tisdags kväll. Då kom min nya värdfamilj och hämtade mig. De kom hela familjen, fast eftersom det var så sent så sov barnen.

På onsdagen skjutsades de två yngre tjejerna till en barnvakt, och killen till skolan. Föräldrarna åkte och jobbade, och gav mig chansen att utforska huset och Livermore för mig själv. Så jag tog en promenad, försökte hitta biblioteket, men utan karta är det svårt. Så allt jag såg var bara hus och öppna fält. Det är väldigt fint här. Livermore är ett litet samhälle med höga berg omkring. Så ni kan tänka er bergssilutterna mot den blåa himlen! Hur fint som helst! Lite skillnad från Oakland och Piedmont där det bara var hus, hus, hus, på varje liten landsremsa som går. 

Vid ett-tiden kom min värdpappa hem, och så frågade han om jag ville följa med och se en film på bio. Jag visste inte vilken film det var, men jag vill ta varje chans jag får till att lära känna den här familjen bättre. Det visade sig vara en film som utspelar sig under andra världskriget, det var mycket krig och blod och sånt.. Inte riktigt min filmsmak, men den var helt okej.. Jag förstår verkligen inte vitsen med att kriga. Det är så onödigt.. 

Vid femtiden kom min värdmamma hem med barnen, så under eftermiddagen fick jag chansen att vara med dem lite grann. Jag gjorde ett monster av piprensare och klisterlappar tillsammans med Molly. Och så lade jag lite pussel med båda tjejerna. Jakob lekte utomhus med några grannkillar. 

På kvällen skulle Jakob på Cub Scout. Jag följde med när han skulle hämtas, för sedan blev jag skjutsad till Dublin där det skulle vara en au pairträff på Starbucks. Vi var ungefär 12 au pairer, och ett par andra som inte var au pairer, men som hade hittat dit ändå. Det var två killar, så jag förstår väl att de tar chansen att träffa massa tjejer på en o samma gång :) Det var kul att träffa dem, men jag föredrar dock träffar i mindre grupp, då man hinner prata mer och lära känna dem. Nu satt jag mest o pratade med ett par svenska tjejer. 

Jag tror nog att det blir bra i den här familjen. De är väldigt sjyssta, och verkar lätta att ha och göra med. Sedan ser deras hem inte ut som ett museum, och de tar inte så hårt på det här med städning, verkar det som. Så det känns skönt att de inte är så petnoga, utan det kan finnas utrymme för misstag. 

Det negativa är dock att jag inte har TV på rummet! Och inte heller Internet! Nu ligger jag på gräsmattan utanför huset och har fått in någon grannes signal.. Shhh... säg inget! ;-) Men det viktiga är ju trots allt att jag trivs med familjen, och förhoppningsvis kommer jag att känna mig så bekväm att jag kommer att kunna se på "mina" program i vardagsrummet.. 

Det verkar iaf  vara ett trevligt samhälle, och inga skumma områden som jag behöver hålla mig borta från. Sen har husen här gräsmatta, och en trädgård! Det ser man inte mkt av i Oakland och Piedmont..

Nu ska jag svara på lite mail, och sedan ska jag låna en cykel och försöka leta mig fram till biblioteket och sedan Target.

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: emma

åh carin vad skönt att höra att du har det bra nu! :) JAG SAKNAR DIG OCKSÅ!!! :)

2008-10-10 @ 08:12:56
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0