Bilder = roligare blogg?

Dagens väder: 27 grader och soligt.
------

Jag läste nyss i en blogg att det är mkt roligare med bilder i bloggar, än bara text. Och jag håller nog med. Vad tycker ni? Här kommer iaf lite bilder från California.





















Igår kväll så var min säng ockuperad av Tom när jag skulle gå och lägga mig! Men han såg ut att sova så gott så jag hade inte hjärta att lyfta ner honom :) Så han sov hos mig ända till femtiden då han vaknade av att familjen steg upp. Han är verkligen hur söt som helst, en liten Pelle Svanslös för han har bara en stump till svans! Han verkar gilla mig, för han följer efter mig när jag går ut. Igår följde han oss halvvägs till parken, och idag kom han jamande ut ur buskarna till mig när jag kom ut för att sätta mig med datorn i gräset. Nu ligger han här på filten bredvid mig :)


Det här är crazy Nadine:) Min före detta granne i Piedmont. Jag saknar verkligen att kunna gå hem till henne klockan nio på kvällen, då vi båda känner oss pratsugna... Hon ska ev oxå byta familj, för hennes familj funkar inte heller så bra, tyvärr :(


Kolla in den här utsikten i Oakland alltså! Syns visserligen inte lika bra på kort som i verkligheten. Den här backen är verkligen enormt brant, och den går ingenstans utan det är en återvändsgränd när man kommer upp :) Stackars dem som bor där o som inte har körkort o bil, hehe.


Här sitter jag i bollhavet på student grow. Det ser ut som en svensk förskola ungefär, med flera olika rum med leksaker i. Ett byggrum, ett köksrum, ett småbarnsrum, ett rum med klätterställning, bollhav, kuddar osv. Dit åkte jag med Kirsten o hennes två barn en dag. Verkligen ett härligt ställe, där barnen kan leka av sig! :)


Okej då, jag och Kirsten lekte oxå av oss lite ;-)

That's it for now... Idag har jag bakat brownie med barnen. Det blev såå gott! =D Och i måndags bakade jag cockies med Molly. Det är så kul! Men hittills har det bara blivit mixar. Jag får se till att föräldrarna köper in lite vanligt mjöl o socker, så jag kan baka från grunden. Det är mkt roligare! Apropå halvfabrikat, så tycker jag faktiskt att den här familjen är ganska bra med maten. De vill att jag lagar lunch till tjejerna, vilket jag tycker är toppen! Jag är så trött på mackor till lunch nu... Och på kvällarna lagar de oxå mat. Fast det har dock blivit Mc Donalds, pizzabeställningar, och kina mat vissa kvällar oxå... Jag får jobba lite på det, hehe!

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0