I've got a new name... You can call me Kim...

Dagens väder: 17 grader och soligt.

-----

Molly stoppar mig i dörröppningen och frågar: "Where are you going?"  "Out to check my mails" svarar jag, så nu sitter jag i mitt kontor och surfar och lyssnar på Marie Lindberg. Hon är så bra..! =)

Det är så otroligt skönt att jag har ledigt på helgerna. Fast trots det, så får jag inte mkt till sovmorgon. Igår vaknade jag klockan sju av skrik och lek. Ni skulle bara höra Molly när hon ger i från sig ett av sina berömda skrik... Hon är verkligen en egen individ, allt ska gå hennes väg, och hon ska ha det hon vill på en gång annars skriker hon och bråkar som bara den.. Men när hon inte gör det så är hon helt underbar! Nyss kom hon ut och bjöd mig på nötter och russin :)

Igår åkte jag till Piedmont och träffade Nadine. Hon kom och hämtade upp mig med bilen vid Bart-stationen och så åkte vi och åt mat och köpte hårfärg. Sen åkte vi hem till henne och färgade mitt hår! Jag var innerligt trött på utväxten! Så nu blev jag nöjd. Jag blev brunhårig igen, utan slingor, so back to teenage... Snart är det dags för frisören oxå. Förhoppningsvis i veckan som kommer. Jag ska gå med Kirsten. Det blir kul:)

På kvällen kom Ann (min värdmamma) och hämtade mig vid Bart-stationen i Dublin/Pleasanton (den närmaste Bart-stationen till Livermore) och så åkte vi till Barnes & Nobles, en stor bokaffär. Medan de (Ann och Molly) kollade på böcker gick jag till Best Buy och kollade på kameror. Det fanns kameror för 600 dollar. Precis sån jag vill ha. Så nu har jag lagt upp en ekonomisk plan. Jag ska lägga undan 100 dollar i veckan, så kan jag köpa den om 6 veckor. Det borde jag väl klara? Har aldrig riktigt sparat till något förut. Jag har köpt grejor, som kameror och datorer, när jag har haft pengar. Men nu ska jag lägga om min ekonomi lite, och inte shoppa upp hela min lön, så kanske jag kan spara lite oxå :) För jag vill ju ha pengar så jag kan resa runt lite oxå...

Idag är det glassparty som gäller. Jag har träff med min LCC och hennes au pairer + en annan au pair-grupp. Vi ska träffas i en park och spela tennis, vollyboll, fotboll och annat och äta glass. Även värdfamiljerna är medbjudna. Så det blir nog kul. Efter det åker jag in till San Francisco för där är det även en skandinavisk au pair-träff. Får se om jag får med mig några fler svenskar från glasspartyt.. Ser fram emot det iaf!

Och imorgon... guess what! Ann har pratat med en av hennes väninnor och bett henne ta med mig till security number office! Så nu ska jag äntligen fixa mitt nummer! Så jag efter det kan fixa mitt körkort =) Nu måste jag bara gå och leta reda på var jag lagt mitt internationella körkort, för bara jag har det, kan jag testköra lite med Scott (min värdpappa).

By the way jag har fått ett nytt namn: Kim! Det är lilla Kate som inte kan säga Carin (förövrigt kallar värdföräldrarna mig för Corinn... men orkar inte rätta dem... ;-) Så det får väl gå..)  så hon kallar mig för Kim. Nyss gick hon runt i huset och ropade: Kim, Kim, Kim, Kim! När hon äntligen hittade mig i mitt rum där jag satt vid datorn, så ville hon upp i mitt knä. Så där satt vi och kollade på lite fotografier. Hon är så söt! =)

Igår köpte jag lite brännbara cd-skivor på Best Buy, så nu håller jag på att bränna alla mina kort. Förhoppningsvis kommer min dator att bli lite snabbare efter det...

Carin har blivit hel-brunett igen...

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0