Man kan inte klandra dem för att inte vara ärliga iaf...

Dagens väder: 25 grader och soligt
-----

Barnen i den här familjen är underbart ärliga ibland, vilket leder till många skratt! Den här underbara diskussionen ägde rum igår kväll när vi alla sex satt i TV-soffan:

Under reklampausen på TV var det en kille som var blodig i ansiktet, vilket fyraåringen kommenterade. Då mindes jag att hon blödde lite näsblod på förmiddagen, vilket jag nämnde för föräldrarna.
Pappan till fyraåringen: So you had a little nosebleeding today?
Fyraåringen: Yes. But I didn't eat the blood. Only the boggie!
(=snorkråka)

Är det inte helt underbart! :)

Nu har jag jobbat två hela dagar här. Mina arbetstider varje dag är 07.15-16.15 ca. Mornarna båda dagarna har startat underbart bra. Finns det något bättre än att sätta sig i soffan där de tittar på barnprogram, varpå barnen kryper upp och sätter sig i ens famn? Där satt jag iaf med de två tjejerna och tog det lugnt och kollade på barnprogram medan mamman och sonen gjorde sig ordning för skola och jobb. Det är så skönt att starta dagen så där lugnt. Inget stress alls.

Igår fick jag ingen rast under mina nio timmar. Båda tjejerna ska sova middan varje dag, men igår var tvååringen sjuk (det är hon fortfarande, har krupp tror jag) så hon somnade redan vid kvart i elva. Det var självklart förtidigt för fyraåringen att sova då. Så jag lekte med henne och spelade spel. Efter maten var det dock dags för henne att oxå sova. Men tror ni inte att tvååringen vaknar då, efte4r att ha sovit i nästan tre timmar? Så då fick jag underhålla henne, medan storasyster sov...Idag däremot sovar de samtidigt. Jag lade båda två efter maten, och förhoppningsvis sover de ett par timmar nu.

På förmiddagen var jag till parken med flickorna. Där var det lite andra barn som de kunde leka med. Perfekt :) Själv satt jag och pratade med en dagmamma som känner familjen och bor bara några hus härifrån. Hon verkar trevlig, och föreslog att vi skulle göra saker tillsammans ibland.

Troligtvis kommer jag inte att uppdatera min blogg lika ofta längre, för jag har inte internet på mitt rum:( De har inte ens en dator här.. Just nu ligger jag ute på gräset och surfar på nån svag signal, men annars så cyklar jag till biblan där de har gratis internet.. Men det är lite drygt att inte ha det precis när jag vill..

Hoppas ni mår gott där borta i höstmörkret!

Puss o kram//Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0