Inget skrik, reseplanering och provning av halloweendräkter

Dagens väder: 29 grader. (Jag slutar med att skriva soligt, för det är det ju dagligen...)
-----

Idag har vi målat med fingerfärg, målat en enhörning, bakat mkt god chokladkaka, lagat svenska pannkakor (och de åt faktiskt upp allt från tallriken! Jag hoppas att det inte BARA var för att de inte fick någon efterrätt annars...) och lekt utomhus.

Idag har jag ont i hela kroppen. Vet inte varför. Har hört att det kallas ichias. Typ nån nerv som klämmer. Har ingen aning om hur man botar det. I natt hade jag jätteont när jag skulle sova, för det var inte en enda ställning som var skön. Så jag har inte varit på det bästa humöret idag, men har försökt att inte visa det iaf. Barnen har dock varit på ett utmärkt humör. Inget skrik och raserier idag! (Har jag nämt att den äldsta kan ha ett väldigt humör, och skriker och gråter om hon inte får som hon vill..? Igår skickade jag in henne på sitt rum för att lugna ner sig. Sådana skrikfasoner tollererar jag inte, det hoppas jag att hon lär sig... Vem vill hjälpa någon som skriker och dominerar till exempel..?)
 
Idag blir det Starbucksmöte igen. Jag längtar tills jag får köra bil själv, så slipper jag be om skjuts. Det är jobbigt att vara i beroendeställning... Hoppas min rygg är bättre tills ikväll bara!

Nu har vi börjat planera resa till LA! Jippi!! Vi (jag, kirsten och två eller tre andra tjejer) ska vara där över en helg i november! Ska bli såå kul! =)

Idag har jag provat halloweenkläder. Min värdmamma har ett drös av utklädnader (sjöjungfru, pirat, franskt hembiträde, M&M, domare i baseball, spöke, med mer)! Hon har samlat på sig, hehe:) Men det var bara en dräkt som passade på mig. Det var en vinrödaktig klänning, med något hårband. Vet inte vad det är, men snyggt satt den iaf :) Ska fråga henne ikväll vad det är för något.

Igår köpte jag en tjock jacka. Jag lämnade ju min hemma i Sverige, för jag trodde inte att jag skulle ha användning för den, och dessutom tog den för mkt plats i väskan. Men jag har upptäckt att det är kallt på kvällarna och inne i San Francisco. Så nu är det slut på frysandet! =) Dessutom kostade den bara 20 dollar! Nice! Ja, mitt sparande håller i sig...

Vad händer i Sverige på halloween då?


Puss o kram//Carin

ps. K, varför har du stängt ner din blogg..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0