Hur ska jag pussla ihop min tid så att det blir bra?

Dagens väder: 16 plusgrader och blåsigt.


Jag tycker det är lite jobbigt att ha flyttat från Piedmont, som jag precis hade börjat lära känna. Jag hade precis lärt mig vägen till och från skolan och förskolan, och Gaby hade visat mig en väldigt fin väg upp på berget med världens utsikt. Jag hade Nadine, inte alls många hus ifrån mig, och så träffade jag ju Kirsten var och varannan kväll. Nu är jag långt bort från de här platserna. Jag har inte längre någon att spela tennis med, eller någon att ta sällskap med till parken. Nu måste jag börja om från början igen. Jag träffade ju en hel del au pairer på Starbucks-mötet för någon dag sedan, men pratade mest med två. Jag har deras nummer, men det tar ju tid att lära känna någon ny. Det är alltid jobbigast i början.

Jag längtar tills jag har mitt Kaliforniska körkort, då kommer jag att känna mig friare. Det räcker tyvärr inte med mitt internationella körkort, för att jag ska få köra någon av familjens bilar, utan enligt deras försäkring måste jag ha ett äkta kaliforniskt sådant... Och för att fixa det, måste jag ha ett social security number, och det tar väl ca 4-6 veckor innan jag får det. Så det kommer att ta tid! Men när jag väl har det, har jag tillgång till en bil både på jobbet och privat, för de har tre stycken =) Då kan jag åka till Oakland och San Francisco när jag vill!

Som au pair med Cultural Care måste man även ta några kurser vid ett amerikanskt college. Närmare bestämt 6 credits. Fråga mig inte hur mycket det är.. Men det här har jag lagt åt sidan för ett tag, eftersom det krånglade med familjen och jag inte visste var jag skulle hamna. Men nu är jag klar med det, och har tid att ta mig an det här. Men nu verkar det som om det är för sent att söka till flera kurser. Cultural Care tipsar om några weekend kurser som hålls i stora städer runt om i USA, som går ut på att lära känna den amerikanska kulturen och just de städerna bättre. Jag hade velat ta en kurs i Los Angeles som skulle hållas i slutet på november. Men nu tror jag att det är för sent att anmäla sig... Suck! Vad gör jag nu? Måste prata med någon som vet...

Jag har hittat några kurser som verkar intressanta här i Livermore. Men man kan inte få credits för dem, så jag undrar om de kan räknas med. Det är en tenniskurs, och en photoshopskurs. De verkar bra. Jag har ingen lust att bara ta någon teoretisk kurs för sakens skull, utan vill ju ta någon rolig, så jag slipper massa tråkig hemläxa. Jag tycker att 16 års skola räcker och blir över...

Det är mycket nu...

Puss o kram//Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0