First week-end in Livermore

Vädret idag: 18 grader varmt. Dock blåsigt, och kallt i skuggan. (Scotts kommentar igår: "så här blåsigt brukar det bara vara alldeles före en storm..")

Jag tror det är första lördagen sen jag kom hit till Kalifornien som jag inte har något att göra.. Det känns lite tomt, måste jag säga. Jag saknar Kirsten som för tillfället är i Texas med vänner. Och inte har jag någon au pair-granne jag kan träffa heller... Jag mailar lite med en kille som jag träffade på au pairmötet på Starbucks förut. Han berättade om en ungdomssamling i en kyrka här i Livermore i morgon kväll. Dit måste jag försöka ta mig, så att jag får träffa lite mer folk. Men tänk om jag inte hittar någon som jag kan bli riktigt nära vän med? Då kommer det bli jobbigt...

Inne i San Francisco kommer det att vara en svensk gudstjänst i Norska kyrkan i morgon förmiddag. Men har inte bestämt mig om jag kommer att gå dit. Det är ju så långt, och så måste jag be om skjuts till Bart-stationen. Men det vore ju himla kul... Kanske kommer Frida att vara där... Hmm..

Nä, jag är nog helt enkelt lite låg idag. Har inte gjort så mycket. När man bor hos en barnfamilj får man inte sova mycket. Idag vaknade barnen redan vid femtiden. Men jag blev inte väckt av deras tjo och tjim förrän vid sjutiden. Men det är tidigt nog tycker jag.. Jag försökte iaf somna om, men gick iaf upp vid nio. Sedan dess har jag bara varit hemma med dem. De har kollat på tv, lekt både ute och inne, och velat att jag läste böcker för dem. Pappan har fixat med hemmet, snickrat trösklar och sånt där som måste göras när man är husägare. Mamman har åkt på lite ärenden. Men nu sitter jag på ett Starbucks och surfar (fick betala 4 dollar för att surfa två timmar, är det värt det..?). Här i Livermore är det en Art & Crafts festivalI just nu, och jag tror att familjen är här någon stans och tittar på allt vad som ställs ut.

Nu ska jag surfa vidare... Simma lugnt!

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Så roligt att höra att du spelar tennis! Det är ju skitsvårt. :D Samuel har försökt instruera mig några gånger. Du kommer ju va en stjärna när du kommer hem om du tar den där kursen. ;)



jag har min första tenta på fredag nästa vecka! och just nu håller jag på att skriva en läsrapport på två böcker. Den ena boken skulle jag elda upp om det var min!!



Massa kramar iaf. :D

2008-10-13 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0