Vår egen lilla retsticka

Kvällens väder: 18 grader, stoor fullmåne!
----

För det mesta är barnen helt underbara och goa'. Men som jag har skrivit förut så kan Molly få sina utbrott ibland. Idag har hon haft en del, kan jag säga.. Fast det har gått att få henne under kontroll igen. Kate, däremot, hon fungerar på ett annat sätt. Hon är en expert på att reta Molly och göra henne upprörd. Hon vet exakt hur hon skall göra för att irritera Molly, och sedan kommer hon springande till mig för att söka skydd. En typisk lillasyster kanske man skulle kunna säga..? ;-)

Nu har jag äntligen slutat. Blev en kvart övertid idag. Det är ganska ofta som de kommer hem senare än bestämt, vilket börjar bli lite jobbigt.. Jag vill ju kunna räkna med att sluta en viss tid. Kvart över fyra är en bra tid att sluta, för då hinner jag ta en promenad eller cykeltur innan det blir mörkt. Men kommer de hem halv, eller kvart i fem, så blir det mörkt ganska snart. Nu har  jag börjat skriva upp vilka tider jag jobbar, så jag kan se mot slutet av veckan hur många timmar jag har jobbat. Jag ska inte jobba mer än 45 timmar i veckan har CulturalCare bestämt.

När Scott väl kom hem, så tog jag Molly i cykelkärran och cyklade till biblan. Det var skönt att få lite kvalitetstid med henne. Det skulle jag vilja ha mer. Men i morgon börjar hon på förskolan, så då blir jag ensam med Kate på förmiddagen. Det blir nog oxå mysigt, får jag hoppas :)

Snart kommer Kirsten och hämtar upp mig, vi ska åka till Dublin och äta, snacka, kolla på folk och gå i affärer. Kanske kommer vi att joina de andra au pairerna på Starbucks vid åttatiden oxå...

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: emma

jag tror duu har lite uppdateringar till mig va?:Dhaha

2008-11-13 @ 21:40:06
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/
Postat av: w

2008-11-13 @ 22:16:55
Postat av: emma

aah okej! men va skönt att de har löst sig för dig med familj osv!! :)



ja allt känns jättekul just nu!! :) pussis

2008-11-13 @ 22:17:36
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0