Ledig dag

Dagens väder: 12 grader, molnigt
----

Tisdag morgon. Idag är jag ledig, för det är röd dag här i USA (Veteran's day). Men inte fick man sova ut mkt.. Jag vet inte vad det var med Molly, men hon härjade och skrek så det var inte klokt! Jag fattar inte att de låter henne hålla på så där.. Om det var när jag jobbade skulle jag gå ner på knä framför henne och prata med henne i normal samtalston, men om inte det hjälpte så skulle jag sätta henne på sitt rum tills hon har lugnat ner sig. Inte skulle jag svara henne när hon håller på så där..

I söndags var jag i San Fran hela dagen. Jag fick skjuts in till Bart halv nio, för jag skulle vara i Norska kyrkan senast elva. Gärna innan, eftersom jag skulle läsa. Det gick iaf jättebra. Yvonne (som hade tillfrågat mig) frågade mig efteråt om jag var nervös. Men det var jag faktiskt inte, och det syntes sa hon. Men till nästa gång ska jag nog läsa igenom texterna fler än ett par gånger, för nu stod jag och läste innantill hela tiden. Kirsten sa att det inte gjorde något, men jag tyckte det kändes lite dumt att stå och titta på papperet hela tiden.

Efter gudstjänsten åkte vi till Union Sqare och gick i lite affärer. Kristen shoppade ett par snygga stövlar, och jag lite smink. Jag hade oxå tänkt köpa ett par skor, men jag hittade inga. Tycker det är jättesvårt att shoppa skor, hittar aldrig några!

Halv fyra var vi tillbaks i kyrkan igen för då var det snart dags för lucia övning. Kirsten gjorde det väldigt bra, även om alla sånger utom två är på svenska! =)

Efter övningen var vi sex tjejer som gick till en restaurant och åt middag. Väldigt gott! Och så glass till efterrätt =)

Idag ska umgås med Nadine för hon är oxå ledig. Hon kommer hit och så ska vi åka till ett köpcentrum. Stoneridge tror jag det heter, det blir första gången som jag är där. Och förhoppningsvis hittar vi någon buss som tar oss därifrån, annars blir det lite svårt :) Ska nog googla på det nu...

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0