Pott-träning

Tidpunkt: 13.30
Väder: 17 grader, molnigt med små solinslag ibland.
----

Tack för de tipsen! Och vad kul med nya besökare till min sida!=)

Idag var det åter en förskoledag för Molly, så idag kom de i säng vid ett-tiden (igen). Men idag hade jag maten färdig. Det fick bli soppa från igår, som bara var att värma i micron! Smidigt! Dock så var det kött i soppan vilket inte Molly gillar ("Im not a meat-person" - hennes egna uttryck). Så den plockade jag ur, så hon iaf åt ärtor, majs, bönor och lite annat jox.. Hellre det än ingenting... Hon är ganska kräsen i maten, och äter inte mkt, så jag tror inte att jag ska ge henne något på vägen hem, för då kommer hon inte äta lunch över huvudtaget.. Men idag gick det iaf relativt smärtfritt. Hon var lite gnällig på vägen hem (och det gjorde ju inte saken bättre att jag hade glömt hennes hjälm). Men de bråkade iaf inte! :)

Kate är 2,5 och ganska stor för sin ålder. Hon är nästan lika lång som Molly (som är 4) och de kan använda varandras kläder. Jag vet inte vilken ålder som man brukar börja med pott-träning..? Men föräldrarna säger att det är dags för henne, men de tar aldrig riktigt tag i det.. Hon är ju minstingen i familjen, och är, och kommer alltid att vara föräldrarnas bebis.. Hur var det i vår familj? Gick Kristin i blöjor mkt längre än mig o Martin, far? :-)
Nu har jag iaf tänkt att jag ska försöka med lite pott-träning för Kate iaf. Skulle va så skönt om jag slapp byta blöjor snart! ;) Idag har jag satt henne på toaletten tre gånger, varav en gång med lyckat resultat! :) Men jag är ju nybörjare, har inte fått någon utbildning (eller träning) på det här området! Hur ofta ska man sätta henne på toan, så att hon inte kissar i blöjan istället..? Och hur gör man hela grejen till en rolig upplevelse som hon vill göra? Jag läser små böcker och sjunger sånger, typ "twinkle, twinkle little star" och "Imse, vimse spindel" (kan inte den engenska texten så det får bli på svenska!:) ), för att få henne att sitta kvar på toaletten. Men är det en bra strategi att fokusera på annat, eller är det bättre att fokusera på det som hon är där för att göra..? Få höra från proffsen nu! ;-) Och ni andra oxå förstås! Jag har inte sagt nåt om det till föräldrarna än.. Vet inte om jag ska göra det heller, vore lite roligt att överraska dem med att hon plötsligt vill gå på toaletten istället, hihi ;-)

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Daniel Ledstam

Bra Carin. Du är ju proffs på potträning. Jag tror det är bra som du gör att fokusera på annat så fixar sig resten själv.

Ett bra sätt att vänja sig vid pottan är att alltid få sitta på den efter lunchen.

Vad beträffar kisseriet så sätt henne på pottan när det börjar klucka mellan öronen så blir det bra :)



Ha det bra kära kusin, nu kan vi ha tätare kontakt. Nu ska jag uppsöka min säng kl 00.26. Jag ska skjutsa Vilgot till skolan i morgon bitti.

Kram Daniel.

2008-11-21 @ 00:26:39
Postat av: Klas

Heej

Kul att du svarar. Jag fortsatte inte på den gamla för att det var försent att fortsätta på den, eftersom det var försent att fortsätta när jag redan hade stängt ner den.



Blev det krångligt där..;)hehehehe



Det är helt sanslöst vilken bevakning det var av det amerikanska valet i svenska medier...det är nästan så man tror att Sverige är en av delstaterna.

2008-11-21 @ 01:22:40
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/
Postat av: carro

Ja, jag kan förstå att det blev bättre om man nu har chansen att byta. Saken är det att det inte är så många familjer ute just nu som söker, det är helt dött. Så jag är tvungen att dra hem i alla fall. Vilket känns surt, eftersom jag hade planerat att vara här ett år. Men det blir som det blir ;d Avslutar med att dra till Miami i 10 dagar :D

2008-11-21 @ 01:37:52
URL: http://ccaarro.blogg.se/
Postat av: Klas

Heej

Jag följde inte valet så där värst mycket. Det blev att jag läste om det i Dagens Nyheter varje morgon då jag åt frukost. Men det är något sorts rekord när 3 kanaler i Sverige har valvaka. Det är lite mycket.



Jag jobbar och står i....är badvakt lite i Borlänge och Maserhallen. Men jag har även andra planer, så vi får se va de blir av dem...:)



kram

2008-11-21 @ 03:42:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Maja

Hallå!

Jag tror på att du sätter henne på toaletten på ganska "fasta" tider att det är en struktur som återkommer. Då på nåt sätt så lär sig både hon och kroppen att nu är det dags! Sen när hon upptäcker känslan av frihet som upplevs när blöjan är borta! Så är hon såld!

2008-11-21 @ 08:49:34
URL: http://majalenasofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0