Cykeltur och Presidentval

Nu jobbar jag. Fast det är inte mkt att göra, för tjejerna ligger och sover. Jag har nyss plockat undan lite och sopat i vardagsrummet, samt lagt in tvätt i torktumlaren.. Idag ville inte Molly sova middag, men hon hade ramlat på cykeln och skrapat upp knät, så vila benet kunde hon iaf göra: "But Im not gonna sleep, only rest my leg. Im not gonna close my eyes." "Okay, thats fine, you can just lay here for a while and rest your leg," sa jag och stängde dörren om henne. Det var för lite mer än en timme sen.. Och nog tror jag inte att hon klarar av att ligga i sängen så länge, utan att blunda ;-) Nu drömmer hon nog fina drömmar om hästar och prinsessor :)

När hon vaknar, ska hon få visa mig hur bra hon kan cykla på sin två-hjuling (med stödhjul så klart). Har inte bestämt mig än om vi bara ska cykla på gatan här utanför, eller om jag ska ta dem till parken. Parken är ganska nära här, även om det tar låång tid att gå dit om de ska cykla själva. Dessutom tränar deras mamma där, så det kanske inte är så smart, för då låter de inte henne vara ifred... Nä, gatan får det nog bli. För jag vill inte komma hem sent heller, eftersom jag ska iväg till San Fran så fort som möjligt!

Obama for President är det nog ingen som har missat.. Även för en politiskt ointresserad person som jag, har det inte varit möjligt att missa att det har vankats val här. Överallt har det suttit posters, affischer, klistermärken och skyltar med vad de vill att man ska rösta på. Man ska ju inte bara rösta på presidentkandidater, utan även på massa olika lagar; t ex ja eller nej för homoäktenskap, eller ja eller nej för mer vindkraftverk osv. Rätt President vann iaf, tycker jag! Jag tycker McKane var lite av en Bush-kopia.. Och en räcker ju.. Med Obama blir det lite förändring däremot! Dessutom gjorde jag president-testet på DN.se och där var jag mer lik Obama. Så nu får vi hoppas det blir förändring!

Nu vaknade Kate, dags att gå..

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0