Listan som INTE stämmer

Dagens väder: 14 grader, soligt
----

Gillade ni listan i förra inlägget? Ni kanske tror att det bara är en lista som jag klistrade in för skojs skull.. Men det stämmer faktiskt till 90 %, ska ni veta! Och stämmer inte punkterna exakt, så är det iaf en "pikning" och stämmer till viss del. =) Så nu tänkte jag göra en lista av punkterna som inte stämmer från den listan, så får ni se hur kort den blir =)

You know that you are an au pair in US when...

... you know what S'MORE is (har faktiskt inte hört det uttrycket..)
... you say "like" and "totally" every three words (har inte så många amerikanska vänner..)
... you park as close to the store as possible so you don't have to walk even one yard too far (jag har inte körkort än, så jag kör inget. Men när jag väl får det, kommer jag ändå cykla med barnen till biblan och inte ta bilen)
... you wonder why you slept the whole night long so uncomfortable and you notice the next morning, you slept on a barbie, a lollypop, sandtoys etc (Kate släpar in en del leksaker i mitt rum, men hon får glatt plocka bort dem efter sig oxå)
...you have to admit to mistakes you never did or put the blame on you day for day (Nä, varför skulle jag det?)
...you're sure you don't want own kids within the next 100 years (Jag kommer ALLTID att älska barn, och ser fram emot den dagen då jag har egna:) )
...you are DRIVING to the busstop to pick up your kids, which is only 200 meters from your house. (Återigen, jag kommer aldrig bli en lat amerikan! ;-) )
...
you or your friends are KELLERKINDER!!!! (Ok, nån som vet vad det betyder..?)
...you don't walk into the bank, you use the drive inn to get your money (Har inte sett någon driv-in bank än, däremot drive-in på starbucks!)
...you use Purell instead of washing your hands (Något sådant har de inte i den här familjen, så jag fortsätter tvätta mina händer..)

Sådär ja.. Det var listan av saker som inte stämmer. Kolla den andra listan nu igen och se hur mkt som är sant :)

Nu har jag varit här ett tag, och då börjar man sakna saker.. Till exempel vanliga bakingredienser. Jag har försökt baka kakor från grunden, med mitt svenska recept, men det smakar lixom inte som hemma! Jag förstår inte vad det är som blir fel.. Kanske har de andra ingredienser i deras mjöl och socker? Kladdkakan blev i vilket fall som helst inte så god... Så jag får nog ägna mig åt kakmixarna istället... Något annat som jag saknar är LÖSGODIS! Det har jag faktiskt inte tänkt på så mkt, men igår läste jag aftonbladet och lite andra svenska hemsidor, och då såg jag bilder på det, och man pratade om att åka och köpa lösgodis! Bara nu när jag skriver om det, vattnas det i munnen! Så, far o mor, ni måste ta med er lösgodis när ni kommer!!

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Klabbe

heej igen

Wazzup med hela Dalarnas goa tjej? Jag hoppas att allt är bra me dig och att du har det bra i USA.



see ya

Klas

2008-11-20 @ 01:05:23
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0