Restaurant o bio

Nu ligger jag i sängen med datorn och har Molly har bredvid mig. Hon leker med min mobil och ringde precis Adlibris :) Tack o lov så svarade ingen, så det kostade bara 10 cent, haha. Hon lyckades iaf få igång musikspelaren, så nu lyssnar vi på Marie Lindberg.

Anyway.. jag glömde bort att mitt arbete idag bestod av att följa med mamman och barnen på en julmarknad, så kan inte göra ngn överraskning med Molly här hemma. Men igår kväll var jag på restaurant, och då hade de pyssel till barnen, så jag tog ett sånt, och gav Molly i morse. Jag tror hon gillade det, men det var nog lite för svårt för henne oxå, för det var lite bokstavspyssel, och hon är ju bara fyra. Men det är väl tanken som räknades, och hon förstod att hon fick det för att hon var snäll igår:)

Igår var jag på bio och såg Changeling. Det är en väldigt bra film med Angelina Jolie i huvudrollen. Den är baserad på en sann berättelse och utspelar sig på 1920-talet. En mamma (Jolie) kommer hem en dag efter jobbet och upptäcker att hennes son är borta. Efter 5 månader så ringer polisen och berättar att de har hittat honom, det är bara det att det inte är hennes son. Men polisen är helt övertygad att det är det, för han säger att han är det, och polisen ser bara vad de vill se och vill bli färdiga med fallet. Så denne okände pojke flyttar hem till henne, för att polisen är rädda om sitt eget skinn och vill inte erkänna att de gjort ett misstag. Det går så långt att de spärrar in mamman på psyket, för att hon ställer till så stora problem för polisen när hon inte vill gå med på att det är hennes son... Det är hemskt att se hur polisen kan bete sig, särskilt när det finns en ännu mörkare sanning bakom, som kanske kunde ha hindrats om bara polisen hade tagit tag i det. En väldigt bra film, men man blir lite mörkrädd...

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0