Kvällstankar

Klockslag: 22.30
Väder: 10 grader, stjärnklart
----

Idag somnade lilla Kate i min famn. Det var mysigt! <3

Jag måste komma på ett bra system hur jag ska hantera tjejerna på tisdagar och på torsdagar efter att jag och Kate hämtat Molly på förskolan. Som det är nu, så slutar hon snäppet för sent (11.45) och är trött och hungrig, vilket gör att hon blir lättretlig och grinig. I morgon ska jag testa att ha lunchen färdig, så det bara är att värma på den när vi kommer hem, så får de snabbare lunch och så kan jag lägga dem snabbare oxå. I vanliga fall brukar jag lägga dem vid 11.30-12.00, i tisdags blev det inte förrän klockan ett, och det var alldeles för sent! De bråkade och smågnabbade hela vägen från förskolan, och fortsatte när de kom hem, medan jag fixade lunchen.. Någon som har ett tips..?? Jag vet att det finns en del förskollärare och fritidspedagoger som läser min blogg! ;-)

Jag älskar den här familjen och det här samhället mer och mer.. För ett år sedan tyckte jag verkligen inte om USA. Jag tyckte att amerikanarna var besserwissar och brydde sig mer om utsidan än om insidan! Dessutom störde jag mig på att allt skulle vara stort här. Men alla de här bilderna är sådant som man hör ryktesvägen och via media. När man lever mitt ibland dem, så märks det inte lika tydligt. Visst kör amerikanarna stora bilar, och de som har möjlighet bygger riktiga palats för att visa att de finns, men de flesta amerikanarna som jag har mött är glada och öppna. De är lätta att prata med. Möter man dem på gatan och de inte hälsa på en, så ger de en iaf en nick och ett leende.

Något som de dock borde förändra tycker jag är det här med trafiken. Även i ett litet samhälle som Livermore blir det trafikstockning när alla ska till och från jobbet. På den åttafiliga motorvägen blir det långa köer. Det är inte byggt för att man ska gå eller cykla, trottoarerna är smala och höga. Utanför köpcentrumen är parkeringsplatserna minst två gånger så stora som själva köpcentrumet, och det är butikerna som omger parkeringsplatsen och inte tvärtom.

Det här var lite kvällstankar från mig.. Vad har du för tankar om USA?

Puss o kram//Carin


Kommentarer
Postat av: Klas

heeeeej

Ja, det är HÄR jag är...:)

Jag tröttnade på att blogga för ett tag sen. Men jag saknade bloggandet efter ett tag, så jag startade en blogg till. Kom inte på ett nytt bra namn, så de fick bli klabbesworldtwo, kanske inte det mest originella namnet direkt...:)

Om du känner mig rätt, så vet du att jag inte vill va tvåa. Jag vill vinna jämt. Fast det blir ju oftast inte så. Du om någon vet väl hur det är att vinna, din lilla turknippe där. Vet du, alla gånger du vunnit över mig, det är bara tur....;) hehe



kram från Falun

2008-11-20 @ 13:46:11
URL: http://[email protected]
Postat av: Daniel Ledstam

Hej Carin. Vad kul att jag hittat till din sida! Jag lever hemmapappaliv fram till februari. Barn som ej dras med hunger blir glada barn! Stick till de en banan i bilen sen kan du laga lunch i lugn och ro...

Jag skriver mer sedan.. Kraaam Daniel.

2008-11-20 @ 14:39:11
Postat av: Maja

haha Alltid värt ett försök med nya strategier! Återkom gärna med resultatet... jag kan väl skylla på att jag inte är färdigutbildad... Men annars är ju att avleda dem från "jobbiga" saker... ett hett tips!

Jo men visst vettdu klart man bloggar lite... ganska skönt att göra det, började dock för drygt ett års sedan men ahr lixom aldrig fått rutin på det! Men man försöker ju!I Tanzania ska ajg avra volontär på ett barnhem och samtidigt samla in material till min c-uppsats. Barns bildskapande och bildspråk ska det handla om... som det verkar nu! Jag komemr vara volontär i 4 veckor sen blir det två veckor på zanzibar oxå! Man får ju passa på när man ändå är där nere.... Åker den 13 Januari och komemr åter den 25 Februari! Längtar nåt grymt nu efter värmen och alla intryck och upplevelser!

Hoppas du har det toppen! Ta ahnd om dig!

Kram från Maja

2008-11-20 @ 15:59:10
URL: http://majalenasofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0