Helt crazy underbart!

Dagens väder: 18 grader, regnigt
----

Bästa halloween ever! Även den första halloween jag firat..

Igår gick det inte att lägga upp inlägget, så jag postar det idag istället. Men läs som om det var lördag.

Igår var det halloweenparty på Swedish American Hall inne i San Francisco! Efter jobbet åkte jag hem till Kirsten där vi gjorde oss i ordning. Sedan åkte vi in till SF. Var dock förvånad över att det var så få människor som var utklädda på Barten. Men inne i SF var det däremot hur mkt som helst!

Vi hade fått en beskrivning av Sana hur vi skulle ta oss först till vårt Hostel där vi skulle sova i natt, och sedan till Swedish American Hall. Dock missade vi tvärgatan där vi skulle svänga till vänster, så vi gick och gick och gick.. Till slut kände vi att vi nog borde ta en taxi istället, så att vi inte förlorar mer tid. Och precis när Kirsten hade föreslagit det, stannar en svart limo-taxi och frågar oss om vi behöver skjuts. Efter en kort diskussion tackar vi ja och kör oss till Hostel där vi träffar två andra tjejer som vi ska dela rum med. Sen åker vi vidare till partyt.

Det här är nog den enda dagen man kan se hemlösa som ler! För nog var det mkt att le åt igår, med alla fina, fula, konstiga, påhittiga utklädnader!

Inne på festen träffade jag mkt svenskar som jag kände från au pairskolan i NY och au pair träffarna i norska kyrkan. Hur kul som helst! Crowded kan man säga att det var!

Kvart i två stängdes stället.. Alldeles för tidigt tyckte vi! Men vad ska man göra.. Nu hade det även börjat regna, så vi begav oss promenerande till vårt Hostel. Vi hade ingen lust att betala för en taxi igen, eller rättare sagt; Hur sjutton skulle vi få tag på en taxi!? Men det gick rätt bra att gå (säger jag, som hade bra gå-skor...) och till slut kom vi fram.

En helt underbar kväll var det med helt underbara människor!! Halloween, kom tillbaks!! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0