Happy Thanksgiving!

Tidpunkt: 21.40
Väder: 12 grader, tror det är molnigt..
----

Japp, idag var det den stora amerikanska högtiden Thanksgiving! Ann var uppe tidigt (det är hon iofs varje dag..) och lagade mat. Jag jobbade inget idag, men hjälpte ändå till med sådant som behövdes göras. Det är så skönt att de är så lätt stämning i den här familjen. När jag frågade om jag kunde hjälpa till med något så sa hon "om du verkligen VILL göra det, så kan du..." och inte som i förra familjen att de förutsätter att jag ska göra massa saker, bara för att jag är hemma! Ibland får jag en känsla av att hon nästan får dåligt samvete när hon ber mig göra ngt. Eller så är det bara hennes sätt att fråga på. "Skulle du kunna" och "Om du inte har något för dig.." osv.. Men väldigt trevlig är det iaf! Och självklart vill jag ju hjälpa till, när jag bor i det här huset, och äter tillsammans med dem och använder deras grejor.

Scotts föräldrar och syster kom vid halvtvåtiden och en timme senare var det dags för mat. Då var det självklart kalkon som gällde och till det serverades det fyllning (som hon hade vid sidan om, och inte fyllde kalkonen med som man ser på tv..), muffins, bröd, jello (nån geléliknande sak, eller fromage som mor o far skulle säga, eller hur? haha) och lite annat som jag inte vet vad det var. =)

De var väldigt trevliga och vi hade en bra dag. Några timmar senare serverades det en underbart god cheesecake och äppelpaj!

Kvällen avslutades framför tv'n med Survivor (USA's svar på Robinson..). Nu har gästerna åkt, men de kommer tillbaks i morgon för frukost. De ska bo här i närheten på ett motel.

En till sak som jag ville berätta oxå... Ann bad mig jobba kl fem i morgon bitti!! Fast ni kan va lugna, jag behövde inte kliva upp:) Om inte barnen börjar skrika.. Anledningen är att de ska åka till Walmart för REAn börjar klockan 05.00. Helt sjukt!! Och på tv gjorde de reklam för REAn på KOHLS som börjar klockan 04.00! Vad är det för tider?? Amerikaner, säger jag bara... hehe:) Fast jag blir iofs inte så chockad längre.. Jag är ju van att affärerna stänger klockan nio på kvällen, vissa är t o m öppna till elva, så...

Det var min Thanksgiving det... Molly sitter här bredvid mig och vill att jag ska läsa en bok för henne, så det är väl bäst att jag gör det då :)



Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Daniel Ledstam

Hej Carin. I fredags åkte jag kl 5.00 till Bauhaus öppning i Marieberg. Med hade jag vår skottkärra.

Alla som hade med skottkärra mellan 05.30-till 06.30 var med i utlottning av 10 st presentkort a´10 000 kr. Vi kom 517 personer med skottkärra. Nytt världsrekord! Tyvärr vann inte jag men det var värt ett försök! Vi svenskar kan också vara lite knäppa och morgonpigga.

Daniel.

2008-11-30 @ 12:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0