Äta ankor? :)

Dagens väder: 16 grader, molnigt
----

Jag går bara runt och ler och skrattar idag.. Jag vet inte varför.. :) Kanske är det för att barnen är så söta och härliga.. eller kaanske är det på grund av något annat... ;-) Bra mår jag iaf! 
 
Scott kom hem och frågade mig vad jag ger barnen till lunch egentligen. Ehh, what do you mean? undrade jag lite nervöst. Då berättade han om vad Kate hade sagt när de åkt förbi en ankdamm.

Scott: Do you use to feed the ducks here, Kate?
Kate: No, we eat them!

Var får hon allt ifrån?? haha=)

I eftermiddag kommer Kirsten hit. Det ska bli så kul! Vi ska gå ner till Livermore Downtown, och sen ska hon sova hos mig :) Imorgon blir det sen att stiga upp tidigt. Redan halv nio har Scott lovat att skjutsa oss till Bart, för vi måste vara inne i Norska kyrkan senaste elva. Gärna innan. Anledningen: Yvonne (svensk från kyrkan) frågade mig igår om jag ville läsa ett par texter på gudstjänsten. Ska bli spännande! Och sen blir det att endera hänga i kyrkan, eller ta en sväng på stan, för kl fyra ska vi vara tillbaks där igen för Lucia-övningen.

Hittills har jag tyckt att det har varit lite tråkigt att jag inte har fått någon riktigt bra vän på onsdagsträffarna, men det är nog trots allt lite skönt..! Ärligt talat så skulle jag inte ha tid att träffa några fler vänner. Det räcker och blir över med Kirsten, Nadine, Rikke, au pair-träffarna i kyrkan och så B förstås.. Och den lilla fritid som blir över, vill jag även spendera med familjen. Hittills har jag inte varit med dem någon helg, för de har varit upplanerade av annat. Det måste nog vara första gången i mitt liv som jag känner att jag inte vill ha för mycket kompisar... Man måste ta vara på dem man har.. Kvalitativt versus kvantitativt...

25 minuter kvar. Sen åker Ann och Scott iväg för att äta lunch och gå på bio och ha trevligt, och kvar blir jag med tre barn. Det blir första gången jag kommer att ta hand om alla tre, men det blir nog bra. Först och främst ska Kate och Molly sova middag, och Jacob är väldigt bra på att gå in i sin egen lilla värld och leka. Men jag tror jag ska ta och spela lite spel med honom om han vill. Lite sänka skepp och sånt :)

Föresten! Igår hade jag varit här i Livermore i en månad! Kan ni fatta? Tiden går så himla fort, tyckte nyss att jag bytte familj! När jag nämnde det för Ann, undrade hon om jag hade någon hemlängtan. Men det måste jag faktiskt säga att jag inte har. Det händer så mkt roligt här, så jag vill absolut inte åka härifrån! Fast det är klart att jag saknar mor o far o syskonen och släkt o vänner! Men de får gärna komma hit istället=) Nu har jag ju ett år som jag får vara här, så den tiden måste jag ta vara på. Den kommer aldrig igen.

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: emma

2008-11-09 @ 10:12:54
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/
Postat av: emma

OKEJ!! jag har ju helt öppenbart missat något nu!!!! CARIN!!!! nu måste du berätta!!!!!:D

2008-11-09 @ 10:13:32
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/
Postat av: farerar

Har det där B-et nåt att göra med ditt leende eller...

2008-11-10 @ 21:18:37
URL: http://carinmec.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Jag vill också veta! Det kan vara bra och veta om du har en person med dig hem i sommar... ;)

2008-11-16 @ 21:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0