Helgen i Leksboda

Fredag
Jobb mellan 12 och 16.30. 16.50 tog jag bussen till Leksand. (Varför har man inte bil, vid såna här tillfällen??) När jag kom fram till mina föräldrar (och morbrors familj och mormor o morfar som bor grannar), så var hela släkten där, förutom en moster m. familj. Det var kul, för det var så längesen vi sågs allihop! Speciellt kul var det att se min moster med familj som bor i Sthlm o som vi träffar väldigt sällan! De satt på mina föräldrars gård och fikade. De hade gjort en paus i sina loppis-sysslor. När vi hade ätit och suttit och pratat ett tag så återtog de sina sysslor, och jag började att packa upp mina saker som jag ville sälja. Det tog sitt lilla tag. Och jag tror att jag kom i säng vid elvatiden..

Lördag
Loppisen skulle börja tio (men av erfarenhet gissade min morbror att de första skulle komma vid nio). Min väckarklocka ringde halv åtta. Då var alla andra redan vakna, men jag ville inte överdriva och gå upp allt för tidigt :) Jag var ju som sagt redan klar med mitt loppisbord.
Halv tio kom de första gästerna. Och sedan kom det och gick några stycken de närmsta timmarna. Men jag måste säga att jag är ganska besviken.. Jag hade väntat mig en ström av folk som skulle komma och vara loppis-sugna! Men icke. Det kom väldigt lite folk, och de köpte inte alls mycket.. Så mycket av våra grejor fick vi packa ner igen. Man kan säga att det var mycket jobb för lite pengar. För ni ska bara veta hur länge vi har förberett för det här, och letat fram och sorterat grejor... Klockan tre var iaf sluttiden för loppisen och då började vi packa ihop.

Vädret var iaf klockrent den här dagen! Strålande sol och klarblå himmel! Kan det bli bättre? Vi blev väldigt solbrända allihopa=) Några röda och några bruna... Eller de flesta vart nog röda, för det brände så mkt.. Tur att man hade smörjt på sig med solkräm, annars hade det inte blivit en skön natt i natt! 14-14.30 satt vi i skuggan ett helt gäng och vilade och var väldigt glassugna, så då åkte jag in till Noret och köpte pinnglass åt oss! Det blev mycket uppskattat! =)

***

Det har varit en väldigt skön dag iaf. Men jag har inte gett upp hoppet om att sälja mina grejor, utan jag har fått mersmak av det. Jag funderar på att boka ett bord på loppisen i Falun istället. Där kryllar det verkligen av folk, och där blir det nog mycket mer sålt. Jag är förvånad att det inte kom några som var intresserade av att köpa mina böcker... Men nu får ju jag chansen att läsa dem en gång till istället =)
Är det någon som är intresserad av att sälja på loppis, så delar jag gärna bord med någon.. Det är ju alltid roligare att vara flera..!

***

Som kvällsmat samlades vi runt grillen och grillade korv och hamburgare. Hur gott som helst, efter en sån här dag! =) Sen satte jag mig i vår sköna "hängmatts-stol" för att läsa lite (Har lånat Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson). Men jag lyckades inte hålla ögonen öppna många sekunder, så att jag klarade av att läsa. Så jag gav upp och gick in istället. Jag ska strax lägga mig i sängen istället och läsa.. Får se om det blir något läsa av där, eller om jag somnar istället :)

I morgon följer jag med mina föräldrar till kyrkan i Insjön. Det är ett måste när man är här tycker jag, för de gudstjänsterna är så bra =) Resten av dagen umgås jag nog med min kusin och moster från Stockholm tror jag...

Nu ska jag nog säga god natt!


Kommentarer
Postat av: Klas

Skulle va kul att dela loppisbord med dig.....hör av dig så snackar vi mer om det.



kram

2008-05-31 @ 21:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0