1:a maj

Någon som ska gå demonstrationståget idag? Inte jag iaf. Har aldrig gjort det...

Det är både skönt och tråkigt att ha en ledig dag mitt i veckan. Jag förlorar ju inkomst, men samtidigt är det rätt skönt att vara ledig. Så idag ska jag sysselsätta mig med alla de där sakerna som jag annars inte hinner med, som att städa och tvätta.. Lagom kul.. Men sånt som måste göras.

Igår var jag till Gullnäs och kollade på brasa och fyrverkerier. Träffade väldigt mkt folk som jag kände, både från kyrkan och skolor som jag arbetat (och arbetar) på. Mkt kul! :) Det stod ett helt gäng av mina gamla elever vid en rishög i Bojsen när jag cyklade förbi. Brandkåren var där oxå. Barnen berättade att det hade brunnit! (Alltså när det inte skulle brinna) Läskigt! Så det skulle tydligen inte bli någon brasa där i år... De snackade om att det skulle bli en brasa idag, istället.. Men det fattar jag inte..? Aja, det visar sig..

Jag tyckte det var lagom med fyrverkerier igår iaf. Inte för mycket som det brukar vara.. Jag är inte sånt himla stort fan av fyrverkerier. Gillar att se på dem, men tycker att de låter för mkt...

Nu ska jag nog sätta igång med tvätten...

Hoppas ni får en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0